728 x 90

حقوق‌بشر، زندان اوین، ممانعت از ملاقات زندانی سیاسی سهیل عربی با مادرش

فرنگیس مظلوم  مادر زندانی سیاسی سهیل عربی
فرنگیس مظلوم مادر زندانی سیاسی سهیل عربی

شکنجه‌گران زندان تهران بزرگ، روز یکشنبه ۱۷تیرماه۹۷؛ برای سومین هفته متوالی از ملاقات فرنگیس مظلوم، مادر زندانی سیاسی سهیل عربی، با فرزندش ممانعت به‌عمل آوردند.

دژخیمان زندان تهران بزرگ پس از ساعتها انتظار کشیدن مادر این زندانی در زندان، بار دیگر به دروغ به او گفتند زندانی سیاسی سهیل عربی در بیمارستان بستری است و مانع ملاقات شدند.

یادآوری می‌شود در ادامه نقض وخیم حقوق‌بشر در ایران، زندانی سیاسی سهیل عربی طی یک‌ماه اخیر بارها توسط پاسدار شکنجه‌گران زندان ۲الف سپاه در اوین، از جمله توسط پاسداری به‌نام تاجیک مورد شکنجه و ضرب ‌و شتم های وحشیانه قرار گرفته و بینی‌اش شکسته و بدون مداوا در زندان تهران بزرگ محبوس است.

هفته گذشته دادگاه حکم ۶سال حبس برای سهیل و یک‌سال و نیم حبس برای همسرش را اعلام کرد. جان وی در خطر جدی است و از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

 

نقض حقوق‌بشر و فشارهای ضدانسانی علیه زندانیان سیاسی

خاطرنشان می‌شود نقض حقوق‌بشر در دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران یک رویه عمومی است و به‌طور خاص زندانیان سیاسی تحت بیشترین فشارهای ضدانسانی از طرف دژخیمان به‌اصطلاح قضاییه و مأموران زندان قرار دارند، از جمله عفو بین‌الملل در هفته گذشته طی بیانیه‌یی خواستار اقدام فوری درمانی برای زندانی سیاسی آرش صادقی شد و اعلام کرد “آرش صادقی دچار تومور استخوانی شده است و این تومور ممکن است سرطانی باشد. در این بیانیه آمده است:‌ آرش صادقی نیاز فوری به تست‌های تشخیصی سرطان دارد، مقامهای رژیم ایران تا کنون توصیه‌های پزشکی مبنی بر انتقال فوری او به یک مرکز تخصصی سرطان را نادیده گرفته‌اند".

همچنین هفته گذشته از زندان گوهردشت کرج خبر رسید که دژخیمان خامنه‌ای در این زندان به‌منظور فشار به زندانیان سیاسی، آنها را از هر گونه وسایل سرمایشی محروم کرده‌اند. سالن۱۰ بند۴ زندان گوهردشت کرج فاقد هر گونه امکان خنک کننده است. با توجه به این‌که منافذ این زندان با ورقه‌های فلزی پوشانده شده و امکان تبادل هوا در این سالن وجود ندارد؛ گرما طاقت‌فرسا شده و باعث تشدید بیماری زندانیان سیاسی گردیده است. زندانیان سیاسی به این وضعیت اعتراض کردند اما دژخیمان خامنه‌ای هیچ اعتنایی به خواسته‌های آنان نمی‌کنند

زندانیانی هم‌چون آرش صادقی و مجید اسدی در این بند از بیماریهای مختلف رنج می‌برند و زندانی سالخورده محمد بنازاده امیرخیزی نیز با بیماری قلبی و کهولت سن قادر به تحمل این شرایط نیست.

 

بیشتر بخوانید:

وضعیت وخامت‌بار حقوق‌بشر در ایران

روز ۶آبان ۱۳۹۶عاصمه جهانگیر فقید گزارشگر سابق ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، در یک کنفرانس مطبوعاتی، بر ضرورت تحقیق پیرامون قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷تأکید کرده بود.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن تأکید بر این‌که وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها تغییری نکرده گفت بود:

اعمال شکنجه در زندانها، وضعیت زندانیان سیاسی و نقض حقوق زنان و سلب آزادی بیان در ایران کماکان جای نگرانی است...

عاصمه جهانگیر فقید همچنین تأکید کرده بود که در ایران کسانی‌ که به‌دنبال اجرای عدالت درباره جنایات صورت گرفته در گذشته هستند هم‌چنان مورد پیگیرد قرار گرفته و دستگیر و زندانی می‌شوند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/614cbf53-cd7c-4149-8a96-bfef8a9e6420"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات