728 x 90

حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین: سازمان آزادیبخش فلسطین قبله‌اش فلسطین است

حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین
حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین

مصاحبه حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با العربیه

سازمان آزادیبخش فلسطین قبله‌اش فلسطین است

و هرگز نمی‌پذیرد روزی وارد جنگ نیابتی در منطقه یا در اطراف جهان بشود

و نمی‌پذیرد تصمیماتش در این یا آن پایتخت اتخاذ بشود

 

روز یکشنبه حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز دوشنبه ۲۶ آذر در مصاحبه با تلویزیون العربیه ضمن تأکید بر این‌که غزه بخشی از تمامیت سرزمین فلسطین است گفت: هنگامی‌که از برگشت دولت فلسطین یا سازمان آزادیبخش فلسطین به نوار غزه صحبت می‌کنیم، از برگشت به کشورمان صحبت می‌کنیم... . این حق دولت فلسطین است و حق ساف است که به نوار غزه برگردد و وظایفش برای حفاظت از مردم فلسطین را انجام بدهد و از مردم فلسطین دفاع کند و آنرا بازسازی کند... این بازسازی به همه فلسطینیان و به یک ارزیابی فلسطینی از گذشته و حال نیاز دارد تا این‌که بتوانیم سیاست و خط مشی روشن و همه‌جانبه‌ای برای آینده آرمان فلسطین تعیین کنیم.

 

وی در پاسخ به سؤال العربیه در مورد اظهارات چند روز پیش عزام الاحمد در مورد احتمال گفتگوی ساف با حماس گفت: این تلاشی بود تا بفهمیم موضع‌گیری یکی از رهبران حماس چقدر جدی است درباره آمدن زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین و به‌رسمیت شناختن برنامه و سیاست‌های سازمان آزادیبخش، ولی تأکید می‌کنم که مطلقاً تابه‌حال هیچ ارتباط رسمی وجود نداشته است و الآن ما همه تلاش هایمان را به یک سمت متمرکز کرده‌ایم. اولاً این تجاوز باید متوقف شود بعد از آن ارزیابی صورت می‌گیرد و حسابرسی و بازخواست صورت خواهد گرفت و بنظرم خیلی‌ها باید در سیاست هایشان و برنامه‌هایشان تجدید نظر کنند و همان‌طوریکه گفتم این بایستی در چهارچوب یک ارزیابی جدی و مسئولانه باشد و دعوت از همه فلسطینیان است.

العربیه پرسید: شما دارید به یک طرفی به‌صورت ضمنی اشاره می‌کنید که بایستی مورد حسابرسی قرار بگیرد و در برنامه مبارزاتیش تجدید نظر کند منظور شما کیست؟

حسین الشیخ پاسخ داد: منظورم حماس است. و با صراحت می‌گویم که در همه توافقاتمان از قبل به آنها گفته‌ایم که همه بایستی زیر چتر سازمان آزادیبخش فلسطین باشند که تنها نماینده مشروع مردم فلسطین است و همه باید به این سیاست ملتزم باشند و بایستی به مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین‌المللی همه ملتزم باشند و طرح دو کشور به‌رسمیت شناخته شود و حول شکل مبارزه توافق صورت گیرد و یک تصمیم‌گیری فلسطینی مستقل وجود داشته باشد. غیرمنطقی است که تصمیمات مربوط به فلسطین در این و آن کشور اتخاذ بشود. تصمیم‌گیریها و سیاست فلسطین بایستی فقط فلسطینی باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21ecb21c-ab00-42d1-880d-8a8b643d5ef4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات