728 x 90

حذف ارز ۴۲۰۰تومانی

هدف اصلی رئیسی و تیم اقتصادی‌اش از تنظیم بودجه ۱۴۰۱ چه بوده؟ چه هدفی اعمال آنها را تنظیم و تعریف می‌کند؟ در تنظیم بودجه‌ٔ ۱۴۰۱ چند درصد حل مشکلات معیشت مردم در نظر گرفته شده؟ نگاهی به برخی رئوس بودجه‌ٔ سال آینده خاستگاه بودجه‌ٔ آخوند رئیسی را نمایان می‌کند!

رئیسی فروش نفت را روزی ۱میلیون و ۲۰۰هزار بشکه به قیمت ۶۰دلار در نظر گرفته و قیمت دلار را ۲۳هزار تومان، یعنی تمام درآمد نفت را حدود ۶۰۰هزار میلیارد تومان در نظر گرفته؛ اما کل بودجه‌اش را یک‌هزار و ۳۲۷هزار میلیارد تومان تنظیم کرده؛ سؤال این است که بقیه‌ٔ بودجه را از چه راهی می‌خواهد تأمین کند؟

ارز ۴۲۰۰تومانی حذف شد! یعنی قیمت نهاده‌های دامی، دارو، گندم و تمامی اقلام اساسی وارداتی با افزایش تقریباً ۳برابری مواجه خواهد بود. در سال۱۴۰۰ به‌خاطر تنش در واردات نهاده‌های دامی قیمت مرغ از ۱۲هزار تومان به بالای ۴۰هزار تومان رسید. اکنون که ارز ۴۲۰۰تومانی حذف می‌شود می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت مرغ تا ۳برابر افزایش داشته باشد و این افزایش قیمت برای تمامی اقلام اساسی که با ارز ۴۲۰۰تومانی وارد می‌شدند اتفاق خواهد افتاد!

اما آنچه در بودجه سال آینده افزایش یافته اخذ مالیات از مردم ۷۳درصد و در مقابل بودجه صدا و سیمای رژیم ۵۸درصد، نهاد ریاست‌جمهوری ۱۵درصد، افزایش بودجه سپاه به ۲.۵ برابر و علاوه بر آن در این بودجه ۴.۵ میلیارد یورو نفت خام را برای تقویت نیروی نظامی و سپاه در نظر گرفتند. این اضافه بر بودجه ۲۷۰هزار میلیارد تومانی نیروهای مسلح است.

اما چرا بودجه اختصاص سپاه را با یورو و حقوق کارگران و کارمندان را به ریال محاسبه کرده‌اند؟

چون پیشاپیش می‌دانند که دلار ۲۳هزار تومانی که در بودجه وارد کرده‌اند سرابی بیش نیست.

و مضحک‌ترین افزایش بودجه:

شورای نگهبان خامنه‌ای برای نظارت بر انتخابات سال۱۴۰۱، ۱۶۶میلیارد تومان بودجه دریافت می‌کند، در حالی‌که رژیم در سال۱۴۰۱ هیچ انتخاباتی ندارد.

آنچه از هم‌اکنون در بودجه‌ٔ آخوند رئیسی واضح است این است که او قصد دارد آخرین لقمه و جرعه‌ٔ سفره‌های مردم را هم چپاول کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/61f60dcf-f213-4f85-b8dd-1f712056f5dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات