728 x 90

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا طی نامه‌یی خطاب به دونالد ترامپ استعفا کرد. وی در این نامه تصریح کرده است، از آنجا که حق رئیس‌جمهوری است که وزیر دفاعی داشته باشد که با دیدگاههایش همسو باشد، تصمیم گرفته است از سمت وزارت دفاع کناره‌گیری کند.

دونالد ترامپ، روز پنجشنبه گفته بود، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا تا دو ماه دیگر کناره‌گیری می‌کند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با ژنرال متیس در پیامی گفته است، در دوران وزارت دفاع او پیشرفت‌های بزرگی حاصل شده است. دونالد ترامپ تصریح کرده است که به‌زودی وزیر جدید دفاع را معرفی خواهد کرد.

 

جیمز متیس در نامه خود نوشته است: معتقدم ما در مقابل کشورهایی که منافع راهبردی آنها روزبه‌روز تنش بیشتری با منافع ما دارد، می‌بایست رویکردی صریح و قاطع داشته باشیم.این خیلی روشن است که به‌طور مثال چین و روسیه در پی آن هستند نظمی جهانی بر اساس مدل اقتدارگرایانه خود ایجاد کنند.

 

همچنین در خبری دیگر از آمریکا، رسانه‌های آمریکا از جمله وال استریت ژورنال و واشنگتن پست گزارش دادند که دونالد ترامپ از وزارت دفاع ایالات متحده خواسته که نیروهای آمریکا در افغانستان را نیز به تدریج کاهش دهد.

وال استریت ژورنال بامداد جمعه ۳۰آذر در گزارشی به‌نقل از مقامهای وزارت دفاع نوشت: هفت هزار نیرو، معادل نیمی از نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان، از چند هفته دیگر به ایالات متحده باز می‌گردند.

واشنگتن پست نیز در گزارش جداگانه‌ای به‌نقل از یک مشاور پرزیدنت ترامپ این خبر را تأیید کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06076a56-909c-4d2d-a672-549c14571cdd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات