728 x 90

زلنسکی در نشست سالانه یالتا خواستار مقابله با موشکهای ارسالی توسط رژیم شد

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین
زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه ۲۳شهریور طی یک سخنرانی در افتتاحیه بیستمین نشست سالانه یالتا در مورد استراتژی اروپا خواستار مقابله با موشکهای ارسالی توسط رژیم شد و گفت: موشکهای جدیدی که از ایران ارسال شده، همان شیطانی است که متحدان ما قبلاً مجبور به سرنگونی آن در آسمان خاورمیانه شده‌اند. حالا ممکن است علامت‌گذاری موشکها متفاوت باشد، اما انگیزه تروریستی رژیم ایران در پس تکثیر و استفاده از این سلاحها متفاوت نیست (سایت ریاست‌جمهوری اوکراین: ۲۳شهریور).

 

به گزارش رویترز وزارت‌خارجه اوکراین روز جمعه ۲۳شهریور اعلام کرد که هشت هزار و شصت عدد پهپاد شاهد ساخت رژیم ایران از زمان آغاز جنگ علیه اوکراین پرتاب شده است.

وزارت‌خارجه اوکراین گفت: «این مشارکت و پرتاب پهپادها منجر به از دست دادن خانه‌ها و جان باختن افرادی در اوکراین شده است. اوکراین تهدید کرد، در صورت استفاده از موشکهای ارسالی رژیم ایران در جنگ علیه اوکراین این کشور روابط دیپلماتیک خود را با این رژیم قطع خواهد کرد.

 

کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی هراسان از عواقب ارسال موشک در جنگ اوکراین گفت: مجدداً به‌صورت شفاف موضع نظام را یادآوری می‌کنم. هر گونه ادعایی مبنی بر فروش موشکهای بالستیک از سوی نظام از اساس کذب است. توصیه می‌کنیم اتحادیه اروپا از اتهام‌زنی مبتنی بر اطلاعات غلط، پرهیز کند.

 

خبرگزاری حکومتی مهر وابسته به وزارت اطلاعات آخوندی روز ۲۴شهریور در مورد دور جدید تحریم‌های اخیر کشورهای اروپایی و آمریکا نوشت: کشورهای اروپایی که همواره در حوزه بین‌الملل از واشنگتن دنباله‌روی می‌کنند این بار نیز به همراه آمریکا در صددند با این موج تحریم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران بین مردم و مقام‌های کشورمان شکاف ایجاد کنند.

این منبع نوشت: طی روزهای اخیر شاهد اقدام‌های تحریمی غرب علیه نظام بوده‌ایم.

ابتدا روز سه‌شنبه (۲۰شهریور) سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه تحریم‌های جدیدی را علیه تهران وضع کردند.

همان روز وزارت‌خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌یی از تحریم ۷فرد و نهاد مرتبط با ادعای ارسال موشکهای بالستیک خبر داد.

سپس آمریکا نیز به این موج ملحق شد و وزارت خزانه‌داری این کشور ۲۰فرد، نهاد و کشتی شامل ۱۰فرد، ۶نهاد و ۴کشتی را تحریم کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/01200bfe-bde8-4f5b-be9c-3868e89cfd4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات