728 x 90

جمیز جفری: آمریکا قصد دارد با فعالیت‌های رژیم ایران در منطقه مقابله کند

مقابله با شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران - آرشیو
مقابله با شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران - آرشیو

دویچه وله آلمان، ۱۶آبان ۹۷به‌نقل از فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه، سفیر جیمز جفری، نوشت: واشنگتن می‌خواهد تمرکز خود را بر فشار مالی بر رژیم ایران و مقابله با فعالیتهای این رژیم در سوریه، یمن‌، عراق و هر جا که این رژیم از نفوذ گسترده "لذت می‌برد" قرار دهد.

 

جیمز جفری به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:‌ توافق اتمی با رژیم ایران بر رفتار این رژیم تأثیر بدی گذاشته و فعالیتهای آن را "سرعت بخشیده است".

خاطرنشان می‌شود فهرست جدید تحریم ها که بخش های حیاتی اقتصادی رژیم ایران را هدف قراد داده و شامل صادرات نفت و مشتقات آن، بنادر و کشتیرانی و تراکنشهای مالی و بانکی است از سیزدهم آبانماه جاری به مرحله اجرا در آمده است.

 

عراق نیز تحریمهای بانکی علیه رژیم ایران را اعمال خواهد کرد

خبرگزاری العربیه، پیرامون اجرایی شدن تحریمها علیه رژیم ایران خبر داد. بانک مرکزی عراق با صدور بخش‌نامه‌ای که به امضای سرپرست معاونت بانک، منذر عبدالقادر الشیخلی رسیده است، تمامی بانکها و مؤسسات مالی این کشور را به پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران ملزم کرده است.

در این بخش‌نامه از کلیه بانکها و مؤسسات مالی خواسته شده «برای در امان ماندن از پیامدهای نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به فهرست ممنوعیتها و محدودیت‌های مرتبط با آن پایبند باشند».

 

آغاز مقابله آمریکا با سران شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق

همچنین تلویزیون اسکای نیوز پیرامون خبر مقابله با فعالیتهای رژیم ایران در منطقه، به‌نقل از منابع نزدیک به سفارت آمریکا در بغداد گزارش داد، آمریکا قصد دارد تا حکم دستگیری بین‌المللی برای ابو مهدی مهندس معاون فرمانده شبه‌نظامیان حشدالشعبی در عراق را صادر کند.

 

منابع تأکید کردند که این حکم در پی آن صادر می‌شود که هیأت پاکسازی عراق پرونده‌های فساد ابو مهدی مهندس را در دست دارد.

این پرونده‌ها شامل اختلاس پول از حشدالشعبی و استخدام صد هزار عضو شبه‌نظامی است که وجود خارجی نداشته‌اند.

منابع گفتند حکم دستگیری این فرد که از سران شناخته شده شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران است، بخشی از تحریم‌هایی است که علیه رژیم ایران اعمال شده و هدف از آنها قطع سر انگشتان این رژیم در منطقه است.

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79872165-cb91-4bb5-b7d6-1295d14b4360"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات