728 x 90

شرکت آمریکایی AIG به فعالیتهای خود در ایران خاتمه داد

شرکت آمریکن اینترنشنال گروپ (AIG)
شرکت آمریکن اینترنشنال گروپ (AIG)

به گزارش خبرگزاری رویترز شرکت آمریکن اینترنشنال گروپ (AIG) از فعالیتهای تجاری در ایران خارج می‌شود. این فعالیتها از طریق یکی از شرکتهای تابعه‌ای که این شرکت خریداری کرده بود انجام می‌شد. این شرکت دادن خدمات بیمه به شرکتهای کشتیرانی که به ایران کالا حمل‌ و نقل می‌کردند را متوقف کرده است.

شرکتهای کشتیرانی مذکور نفت خام ایران را به سایر کشورها حمل و فرآورده‌های نفتی را به ایران منتقل می‌کردند.


شرکت AIG در ماه ژوئیه، شرکت ولیدوس هولدینگ به‌عنوان یک شرکت بیمه مستقر در برمودا را به ارزش ۵.۵۶میلیارد دلار خریداری کرده بود.

بر اساس اطلاعیه شرکت AIG اکنون این شرکت بیمه‌ای ارائه پوشش بیمه‌ای به شرکتهای کشتیرانی ارائه دهنده خدمات حمل بار به ایران را متوقف کرده است.

دولت آمریکا روز دوشنبه گذشته تحریمهای بخش بانکی، نفتی و حمل‌ و نقل علیه رژیم ایران را که پس از برجام متوقف شده بود مجدداً از سر گرفت.
شرکتهای کشتیرانی، بیمه‌ای و بیمه اتکایی اروپا از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام در ماه می، شروع به توقف همکاری با رژیم ایران کرده‌اند.
به گفته شرکت AIG، شعبه‌های شرکت ولیدوس در خارج از خاک آمریکا این خدمات بیمه‌ای را به محموله‌های ایرانی ارائه می‌کردند.

این شرکت همچنین برخی از سیاست‌های بیمه اتکایی مرتبط با رژیم ایران را کنار گذاشته است.
شرکت AIG در ماه ژوئیه مجوزی از اداره کنترل داراییهای خارجی خزانه‌داری آمریکا دریافت کرده بود که به این شرکت اجازه می‌داد فعالیتهای تجاری مرتبط با رژیم ایران را به شرکتهای دیگر منتقل کند.

از ماه مه که آمریکا آماده از سر گیری تحریمها در زمینه بیمه شد، بیمه کنندگان اروپایی، بیمه گذاران، کارگزاران و شرکتهای حمل و نقل، روابط خود با شرکتهای ایرانی را قطع کردند.

 

شرکت AIG گفته است شرکتهای وابسته شرکت ولیدوس که در خارج ایالات متحده آمریکا هستند به کشتیها و کالاهای ایرانی پوشش می‌داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35377201-dec3-4a9e-a99e-fa6ab28e6ecd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات