728 x 90

جانباختن شاهین ناصری در زندان تهران بزرگ، از شاهدان شکنجه نوید افکاری

زندان تهران بزرگ
زندان تهران بزرگ

شاهین ناصری از شاهدان شکنجه نوید افکاری شورشگر، در زندان تهران بزرگ در سلول انفرادی در زیر شکنجه جان باخت

شاهین ناصری پس از این‌که در خصوص شکنجه نوید افکاری، شهادت داده بود، به زندان تهران بزرگ تبعید شد و از مدتی پیش در سلول انفرادی به‌سر می‌برد تا تا از تماس تلفنی محروم باشد و نتواند با خبرگزاریها مصاحبه کند.

برادر شاهین ناصری گفته است: «دوستانش خبر کشته شدن وی در سلول انفرادی را به ما دادند». اما دژخیمان زندان با خانواده آنها تماس نگرفته‌اند.

شهریورماه سال۱۳۹۹ که نوید افکاری در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام و گزارشات مختلفی از شکنجه او برای اخذ اعتراف اجباری منتشر شد، قوه قضاییه ایران تأکید داشت وی شکنجه نشده و در شرایط عادی اعتراف کرده است. در همین زمان صدای شاهین ناصری که آن زمان مشغول گذراندن دوره محکومیت خود برای جرایم غیرسیاسی در شیراز بوده پخش شد که به‌عنوان شاهد شکنجه نوید افکاری، این ادعا را تکذیب می‌کرد.

شاهین ناصری که کارشناس بازرگانی بود، در برگه «تحقیق از شاهد» جزئیات روزی را توصیف کرده که نوید افکاری را در شیراز «هنگام شکنجه» دیده است.

بر اساس این چهار ورق شهادت‌نامه، شاهین ناصری می‌گوید هنگامی که در اداره آگاهی شیراز بوده صدای فریاد نوید افکاری را شنیده و صحنه کتک خوردن او به دست دو مأمور لباس‌شخصی را به چشم دیده است.

بخشی از اظهارات مکتوب شاهین ناصری:

«آقایی که بالای سر وی [نوید] بود می‌گفت هر چه من می‌گویم درست است و اسم او را نمی‌دانم و فکر کنم فردی چشم رنگی با صورت سرخ و سفید و با سرشانه‌های پر و موهایی که فکر کنم کاشته بود و یا رو به بالا شانه کرده بود و دست نوید روی سرش بود، او چهار تا ضربه به دست نوید کوبید و فحاشی ناموسی می‌کرد و با فحش ناموسی می‌گفت این‌که من می‌گویم درست است.

نوید به بغل روی زمین خوابیده بود و دستش روی سرش بود... که کتکش نزنند.

بعد که وارد بازداشتگاه آمدیم نوید را دیدم و دستش باد کرده بود و داغون شده بود. نوید گفت سروان عباسی دست من را شکسته است. من تقریباً دو ماهی که در آگاهی بودم شاهد زجر و ناراحتی نوید بابت شکستگی دست وی بودم. علاوه بر این‌که خودم ضربه به دست او را دیدم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10f6b66f-011c-4999-8454-e0541d94fe24"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات