728 x 90

توییتر و فایر آی حجم وسیعی از حسابهای کاربری رژیم ایران را مسدود کردند

بسته شدن حسابهای کاربری رژیم ایران
بسته شدن حسابهای کاربری رژیم ایران

توییتر که یکی از بزرگترین پلتفرمهای شبکه اجتماعی در جهان را دارد، در دوازدهمین گزارش شفاف‌سازی‌اش اعلام کرد که از ماه اوت سال ۲۰۱۵تا دسامبر سال ۲۰۱۷میلادی، ۱.۲میلیون حساب کاربری و اکانت در توییتر با محتوای تروریستی و ترویج اقدامات خشونت‌آمیز، بسته شده یا به‌حالت تعلیق درآمده‌ است.

توییتر علاوه بر این می‌گوید در شش ماهه پایانی سال ۲۰۱۷میلادی، ۲۷۴هزار و ۴۶۹اکانت و حساب کاربری به‌خاطر ترویج خشونت و اقدامات تروریستی، مسدود شده است.

توییتر می‌گوید، بسیاری از این حسابهای مسدود شده ایرانی بوده‌اند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس‌بوک روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: برای فیس‌بوک مهم است که دولتها برای مقابله با محتواهای مشکوک ابزارهای خود را توسعه دهد.

فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب در سال ۲۰۱۶موافقت کرده بودند تا نوشته‌ها و سخنان نفرت آمیز را طی۲۴ساعت حذف کنند. مقولاتی که شامل سیاست حذف این شبکه‌ها می‌شود حوزه نژادپرستی، محتوای غیرقانونی و خشونت‌آمیز را هم شامل می‌شود.

شرکت امنیت سایبری «فایر آی» می‌گوید، شبکه مرتبط با رسانه‌های دولتی ایران در ضدیت با عربستان سعودی، اسراییل و حمایت از گروه‌های تند رو فلسطینی و توافق هسته‌یی فعالیت‌های تبلیغاتی می‌کردند.

در همین رابطه بخش ایمنی شبکه اجتماعی توئیتر نیز اعلام کرد که ۲۸۴حساب کابری را که اقدامات «مخدوش سازی همآهنگ» داشته‌اند را مسدود کرده است.

 

سابقه سیاه رژیم ایران در فضای مجازی

گفتنی است که رژیم ایران در تلاشی کاربردی فضای مجازی را به‌عنوان ابزاری برای سرقت اطلاعات یا ترویج نظرگاههای بنیاد گرایانه و صدور تروریسم بکار گرفته و از این ابزار علیه مقاومت ایران، آمریکا و کشورهای عرب منطقه، استفاده فراوانی کرده است.

به عقیده کارشناسان اینترنت و امنیت دیجیتال هکرهای وابسته به سپاه پاسداران علیه افراد ایرانی و غیرایرانی در سراسر جهان حمله می‌کنند و همان روشی را بکار می‌گیرند که از فروردین ۹۶به بعد استفاده می‌کردند.

بنیاد کارنگی در آمریکا نیز در گزارشی اعلام کرده بود که نهادهای امنیتی در ایران، به‌طور فزاینده‌یی در زمینه جاسوسی و حملات تخریبی سایبری ورزیده شده‌اند و دامنه اقدامات آنها از مخالفان حکومت ایران در داخل و خارج از کشور، و نهادهای مدنی در ایران، تا سازمانهای دولتی، دفاعی، تجاری و دیپلماتیک در آمریکا، اسرائیل، آلمان و عربستان سعودی را در بر می‌گیرد.

این گزارش با تمرکز بر اقدامات تخریبی حکومت ایران در فضای سایبر، از جمله اشاره کرده بود که این قبیل عملیات تهاجمی، در پوشش حسابهای کاربری عمومی گمراه‌کننده‌ای دنبال می‌شود تا حکومت ایران ضمن نمایش قدرت خود در این زمینه، از مسئولیت چنین اقداماتی شانه خالی کند.

 

تروریسم اینترنتی رژیم ایران

رژیم ایران از سال ۲۰۱۲به این سو در پرونده رخنه به چند بانک آمریکایی، و هک یک سد کوچک در نزدیکی نیویورک، و نیز تلاش برای حمله به حسابهای کاربری مقامهای دولت باراک اوباما مسئول شناخته شده است.

در این رابطه ۱۰فرد حقیقی و حقوقی ایرانی به اتهام هک کردن صدها دانشگاه آمریکایی و بین‌المللی مورد تحریم ایالات متحده قرار گرفتند.

رژیم ایران همچنین در مهرماه سال گذشته به دست داشتن در حملات سایبری به حسابهای کاربری برخی از نمایندگان پارلمان بریتانیا متهم شده است.

خبرگزاری آلمان نیز نوشت: هکرهای ایران به دانشگاهها و مدرسه‌های عالی آلمان حمله کرده‌اند. این خبرگزاری اضافه می‌کند: به گزارش یک هفته‌نامه آلمانی هکرهای ایرانی شمار زیادی از اسناد و نتایج پژوهش‌های منتشرنشده ۲۳دانشگاه و مدرسه عالی آلمان را ربوده‌اند. بر اساس این گزارش، کارشناسان در ردیابی هکرها به مؤسسه "مبنا"ی ایران رسیده‌اند.

 

هکرهای رژیم ایران و دستبرد به مراکز علمی

وبسایت آکادمیک تحصیلات عالی دانشگاهی (Inside Higher Education) دوشنبه ششم فروردین۹۷در مورد حملات هکرهای ایرانی به مراکز آموزشی آمریکا نوشت: سرقت اطلاعات پروفسورهای دانشگاههای آمریکا و جهان یکی از اهداف مهم این هکرها بوده است.

در گزارش این وبسایت آمده است: «هکرهای ایرانی کامپیوترهای بیش از ۱۰۰هزار پروفسور در جهان را مورد دستبرد خود قرار داده‌اند که در میان آنها ۸۰۰۰پروفسور آمریکایی از ۱۴۴دانشگاه معتبر ایالات متحده قرار داشته است.

این هکرها به‌ویژه اطلاعات شخصی این پروفسورها برای ورود به رایانه‌های مراکز تحقیقاتی و علمی را دزدیده‌اند تا بتوانند اطلاعات آنها را به شرکتها و دانشگاههای ایران بفروشند تا آنها نیز به‌ نوبه خود قادر باشند به منابع علمی و کتابخانه‌های بزرگ دنیا دسترسی رایگان داشته باشند. این هکرها اکنون در تحت حمایت دولت ایران از هر گونه پیگرد و مجازات در امان هستند اما اف.بی.آی به‌محض خروج هر یک از آنها با کمک پلیس بین‌المللی آنها را دستگیر و برای محاکمه به آمریکا مسترد خواهد کرد.

ویلیام اف سوئینی معاون ریاست اف.بی.آی ابعاد فعالیت و سرقت اطلاعات از طرف هکرهای ایرانی را «سرسام‌آور خوانده است».

مطالب مرتبط:

افشای تروریسم اینترنتی رژیم آخوندی در حمله به ۵۰نهاد در ۱۶کشور

اسامی هکرهای سپاه پاسداران که توسط دادگستری آمریکا مجرم شناخته شدند

معاون وزیر خزانه‌‌داری آمریکا:‌ رژیم ایران در تلاش مستمر در فعالیتهای شرورانه سایبری است

هشدار آمریکا در مورد حمله سایبری رژیم ایران

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9643b96c-847e-4224-8325-bdadbb44752c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات