728 x 90

توافق اسراییل و حماس برای مبادله ۳۰۰ الی ۳۵۰زندانی فلسطینی با ۴۰گروگان اسراییلی

مردم رفح در غزه
مردم رفح در غزه

العربیه روز ۵ اسفند خبر داد: اسراییل و حماس در مراحل اولیه مذاکرات در پاریس به توافق رسیدند طی یک آتش‌بس موقت، ۳۰۰ الی ۳۵۰ زندانی فلسطینی را با ۴۰ گروگان مبادله کنند. اسراییل این طرح را جهت تصویب به کابینه جنگ تسلیم کرده است.

به گزارش رویترز، شامگاه شنبه تظاهرات بزرگی علیه دولت نتانیاهو در تل‌آویو برگزار شد که به درگیری تظاهر کنندگان با پلیس و دستگیری تعداد زیادی انجامید. در این تظاهرات پلیس از ماشینهای آبپاش علیه تظاهر کنندگان استفاده کرد.

 

رویترز در همین روز نوشت: اسراییل از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر می‌دهد.

رهبران اسراییلی قصد داشتند روز شنبه برای شنیدن پیشرفت احتمالی در مذاکرات میانجی‌گری شده درباره آتش‌بس جدید غزه برای بازگرداندن گروگانهای حماس تشکیل جلسه دهند، اما فلسطینی‌ها تقریباً پنج ماه پس از جنگ شاهد تغییر کمی در مواضع دوقطبی‌ شده بودند.

تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسراییل گفت که نمایندگانی که بامداد روز شنبه به کشور بازگشتند، کابینه جنگ را در یک جلسه عصر توضیح خواهند داد.

او به کانال ۱۲ تلویزیون اسراییل گفت که برنامه‌ریزی جلسه توجیهی نشان می‌دهد که آنها احساس می‌کنند دست خالی برنگشته‌اند.

هانگبی جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما به نظر می‌رسد وقتی از او پرسیده شد که آیا می‌توان به موقع برای ماه رمضان که از ۱۰ مارس یا حوالی آن آغاز می‌شود، پیشرفت کرد. هیچ اظهارنظری فوری از سوی مقامات قطری، مصری یا آمریکایی منتشر نشده است... .

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e726cf39-63d8-499b-8ca4-a5a70b7b382d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات