728 x 90

تمدید مأموریت جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران

جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران
جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران

به گزارش سایت سازمان ملل متحد، به‌رغم تمامی تقلاها و تلاشهای دیکتاتوری آخوندی برای ممانعت از تمدید مأموریت گزارشگر ویژه ملل متحد در رابطه با نقض حقوق‌بشر در ایران، شورای حقوق‌بشر ملل متحد در اجلاس خود در روز سه‌شنبه ۲۳مارس۲۰۲۱ (سوم فروردین۱۴۰۰)، مأموریت جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان، ایرلند اتریش، اوکراین، دانمارک، کره جنوبی در شمار کشورهایی بودند که به این مصوبه رأی مثبت دادند و برخی کشورهای دیکتاتوری و متحد رژیم آخوندی، رأی‌شان منفی بود.

رژیم آخوندی که تاکنون اجازه بازدید جاوید رحمان از ایران و زندانهایش را نداده است، امسال نیز با توسل به انواع دجالگریها و تهدید و تطمیع به‌شدت تلاش کرد تا مانع از تمدید این مأموریت شود اما باز هم مفتضحانه شکست خورد.

جاوید رحمان در آخرین گزارش خود به شورای حقوق‌بشر در روز ۱۹اسفند۱۳۹۹ تصریح کرد: اعدام مخفیانه معترضان در پی محاکمات غیرعادلانه همراه با شکنجه برای اعتراف‌گیری اجباری باعث نگرانی است. در اعتراضات سراسری آبان۹۸ نیروهای امنیتی رژیم ایران با سلاح گرم معترضان از جمله زنان و کودکان را به‌قتل رساندند. مصونیت از مجازات برای اقدامات یاد شده امری رایج است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dedae88a-c588-4d67-bb78-1cb6c22f17a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات