728 x 90

تلاش رژیم برای ممانعت از برگزاری سالگرد شهادت نوید افکاری، ضرب و شتم وحشیانهٔ خواهر و دستگیری برادرش

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تلاش رژیم برای ممانعت از برگزاری سالگرد شهادت نوید افکاری

ضرب و شتم و حشیانهٔ خواهر و دستگیری برادرش

  • خانم رجوی خواستار اعزام هیأت ملل متحد برای بازدید از زندانها و دیدار با دستگیر شدگان و خانواده‌های آنها شد.

رژیم آخوندی در وحشت از شکل‌گیری هر گونه تجمع اعتراضی، از برگزاری مراسم سالگرد شهادت قهرمان ملی نوید افکاری ممانعت می‌کند. نیروهای سرکوبگر از چند روز قبل بستگان نوید افکاری را تهدید کرده بودند که از برگزاری هر گونه تجمع و مراسمی خودداری کنند. سعید افکاری برادر نوید چند روز قبل در توئیتی نوشته بود: «در حالی‌که به سالگرد کشته شدن برادرم نوید افکاری نزدیک می‌شویم، نهادهای امنیتی با تهدید و فشار در میان فامیل و آشنایان می‌خواهند مانع ما شوند. ما سه سال است زیر وحشیانه‌ترین سرکوب‌های شما ایستاده‌ایم، هر چند داغدار اما باز هم می‌ایستیم».

صبح امروز، یکشنبه ۲۱شهریور ۱۴۰۰، نیروهای سرکوبگر، خانواده نوید را که برای آماده‌سازیهای مراسم اولین سالگرد شهادت نوید به مزار او می‌رفتند، در ورودی شیراز متوقف کردند. آنها خواهر نوید را وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار دادند و برادرش را هم با کتک و مشت و لگد دستگیر کردند. حساب توئیتری او نیز از دسترس عموم خارج شد.

نوید افکاری در ۲۲شهریور۱۳۹۹ به‌دلیل شرکت در اعتراضات مرداد ۱۳۹۷ در شیراز، به‌رغم فراخوانهای جهانی به‌نحو قساوت‌باری توسط قضاییه جنایتکار آخوندها به ریاست جلاد۶۷ ابراهیم رئیسی سر به‌دار شد. قرار است مراسم بزرگداشت نوید در روز دوشنبه ۲۲شهریور بر سر مزارش در روستای سنگر برگزار شود.

خانم مریم رجوی ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه و ضدانسانی رژیم آخوندها علیه بستگان قهرمان ملی نوید افکاری از مردم به‌ویژه جوانان شورشگر در شیراز و کازرون و دیگر شهرهای فارس و سراسر ایران خواست با بزرگداشت سالگرد شهادت نوید، یاد و راه او را رودرروی قاتلانش و مشخصاً خامنه‌ای و رئیسی، گرامی بدارند.

خانم رجوی هم‌چنین خواستار محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی علیه بستگان نوید افکاری و دیگر شهیدان و زندانیان سیاسی از سوی دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ویژه ملل متحد گردید. اعزام هیأت ملل متحد برای بازدید از زندانها و دیدار با دستگیر شدگان و خانواده‌های آنها ضرورت مبرم دارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱شهریور۱۴۰۰ (۱۲سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b7c4560-dbfb-4e89-831c-2fb417c39268"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات