728 x 90

۶ اوت ۲۰۱۸

بیانیه دونالد ترامپ: توافق اتمی طناب نجات برای یک دیکتاتوری قاتل و خونریز

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌یی درباره اعمال مجدد تحریم‌ها علیه رژیم ایران اعلام کرد:

«این اقدامات اعمال مجدد تحریم‌ها بر بخش خودروسازی (رژیم) ایران و تجارت آن با طلا و فلزات گرانبها و همچنین تحریم‌های مرتبط به ریال را در بر می‌گیرد.

همه تحریم‌های باقی مانده مرتبط به اتمی ایالات متحده در تاریخ ۵نوامبر ۲۰۱۸ مجدداً اجرایی خواهند شد. آنها مشمول تحریم‌ها برای هدف قرار دادن بخش انرژی (رژیم) ایران از جمله معاملات نفتی و همچنین معاملات با بانک مرکزی (رژیم) ایران توسط مؤسسه‌های مالی خارجی می‌شود».

 

دونالد ترامپ تأکید کرد: «ایالات متحده کاملاًً متعهد است که همه تحریم‌ها را اعمال کند؛ ما با کشورهایی که با (رژیم) ایران تجارت می‌کنند از نزدیک کار خواهیم کرد تا از تبعیت کامل (آنها)، اطمینان حاصل کنیم. افراد یا نهادهایی که فعالیت‌هایشان را با (رژیم) ایران به تدریج قطع نکنند، در معرض خطر عواقب جدی قرار می‌گیرند.

خوشحالم که بسیاری از شرکتهای بین‌المللی، قبل از این، از تصمیم خود برای ترک ایران خبر داده‌اند و کشورهای متعددی هم گفته‌اند که واردات نفت خام (رژیم) ایران را کاهش می‌دهند و یا قطع می‌کنند....».

 

برجام، یک توافق وحشتناک و یک‌طرفه

رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیهٔ خود، می‌افزاید: «برجام، یک توافق وحشتناک و یک‌طرفه بود که در محقق‌کردن هدف بنیادین بستن همه مسیرهای (رژیم) ایران به سمت بمب اتمی شکست خورد و یک طناب نجات از پول نقد برای دیکتاتوری قاتلی فرستاد که به گسترش خونریزی، خشونت و هرج و مرج ادامه داده است.از زمان انعقاد این توافق، تجاوزگری (رژیم) ایران فقط افزایش یافته است. این رژیم از ثروت بادآورده از منابع مالی جدیداً در دسترس قرار گرفته که تحت برجام دریافت کرد، استفاده کرده است تا موشکهای با قابلیت حمل سلاح هسته‌یی بسازد، تروریسم را تأمین مالی کند و به جنگ در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن سوخت رسانی کند».

 

آمریکا در کنار مردم ایران، قربانیان واقعی سیاستهای رژیم  ایستاده است  

ترامپ افزود: «در حالی که ما به اعمال فشار اقتصادی حداکثر به رژیم ایران ادامه می‌دهیم من هم‌چنان نسبت به دستیابی به یک توافق جامع‌تر که به طیف کاملی از فعالیت‌های شرورانه این رژیم از جمله برنامه موشک بالستیک و حمایت آن از تروریسم پاسخ بدهد، روی گشاده دارم».

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ایالات متحده هم‌چنان در کنار مردم ایران ایستاده که قربانیان واقعی سیاستهای این رژیم هستند».

 

اعمال مجدد تحریمها علیه رژیم ایران

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی در روز سه‌شنبه ۱۶مرداد، اعلام کرد: «تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران رسماًً اعمال شد. این (تحریم‌ها) گزنده‌ترین تحریم‌هایی است که تا کنون اعمال شده و در ماه نوامبر(آبان ماه)، یک مرحله دیگر تشدید خواهد شد».

دونالد ترامپ درباره برقراری تحریمهای ثانویه در مورد طرفهای معامله با دیکتاتوری آخوندی، افزود: «هر کسی با (رژیم) ایران تجارت کند، با ایالات متحده تجارت نخواهد کرد. من به‌دنبال صلح جهانی هستم و به چیزی کمتر از آن (نمی‌خواهم)».

 

آغاز رسمی مرحله اول اعمال مجدد تحریم‌های ایالات متحده علیه دیکتاتوری آخوندی

به‌دنبال امضای فرمان اجرایی اعمال مجدد تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی توسط رئیس‌جمهور آمریکا، از ساعت ۱۲نیمه‌شب سه‌شنبه به وقت واشنگتن (۰۸۳۰دقیقه صبح به وقت تهران)، مرحله اول تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی که در پی توافق اتمی اوباما با رژیم رفع شده بود، رسماًً به اجرا گذاشته شد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا - شروع مرحله اول تحریم‌ها علیه رژیم ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا در سایت رسمی خود درباره شروع مرحله اول تحریم‌ها علیه رژیم اعلام کرد: «روز ششم اوت ۲۰۱۸آخرین روز مرحله کاهش ۹۰روزه بود. رئیس‌جمهور در این روز فرمان اجرایی «اعمال مجدد شماری از تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران» را صادر کرد... این فرمان اجرایی از ساعت ۱۲و ۱دقیقه نیمه‌شب سه‌شنبه (به وقت واشنگتن) اجرایی است... مرحله ۱۸۰روزه کاهش (فعالیت‌ها) ساعت ۲۳و ۵۹دقیقه روز ۴نوامبر ۲۰۱۸(به‌وقت واشنگتن) به پایان می‌رسد و تحریم‌های باقی‌مانده که تحت برجام رفع یا برداشته شده بودند، به‌طور کامل از روز ۵نوامبر ۲۰۱۸(برابر با ۱۴آبان ۹۷) به‌اجرا گذاشته خواهند شد».

خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد: «دولت ایالات متحده به استفادهٔ تهاجمی از اختیاراتش برای هدف قرار دادن رفتار شرورانه (رژیم) ایران، ادامه می‌دهد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌زمان دستورالعمل‌های خود را درباره مجموعه تحریم‌ها علیه رژیم به‌روز و منتشر کرده است.

 

تحریم‌های مرحله اول علیه رژیم ایران

بر اساس سند وزارت خزانه‌داری که روز دوشنبه ۶اوت به روز شده است، تحریم‌های مرحله اول علیه رژیم عبارتند از:

  • تحریم خرید و یا کسب اسکناس‌های دلار آمریکایی توسط حکومت ایران.
  • تحریم بر تجارت طلا و فلزات گرانبها علیه (رژیم) ایران.
  • تحریم بر روی فروش، عرضه و یا انتقال مستقیم یا غیرمستقیم گرافیت و فلزات خام یا نیمه‌تمام هم‌چون آلومینیوم، فولاد، ذغال و نرم‌افزار فرایندهای صنعتی به و از ایران.
  • تحریم معاملات قابل‌توجه مربوط به خرید یا فروش ریال... یا وجوه یا حسابهای قابل توجهی که در خارج از ایران بر پایهٔ ریال حفظ می‌شوند.
  • تحریم مربوط به خرید، اشتراک یا تسهیل بدهی (رژیم) ایران.
  • تحریم بخش خودروسازی (رژیم) ایران.
  • لغو مجوزهای مربوط به واردات فرش، مواد غذایی از ایران به آمریکا
  • لغو مجوزهای صادر شده برای صادرات و یا صادرات مجدد هواپیماهای تجاری مسافربری و قطعات و خدمات مربوط به آن، به ایران

 

مرحله اول ازسرگیری تحریم‌ها - سیاست آمریکا ارزیابی پیرامون دیکتاتوری حاکم بر ایران

کاخ سفید نیز در سند توضیحی خود درباره مرحله اول ازسرگیری تحریم‌ها، به‌نقل از رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «دونالد ترامپ (گفت:) «سیاست ما بر پایهٔ یک ارزیابی روشنبینانه پیرامون دیکتاتوری (حاکم بر) ایران، حمایت آن از تروریسم و استمرار تجاوزاتش در خاورمیانه و سراسر جهان بنا شده است».

 

اعمال تحریمهای مرحله دوم علیه رژیم ایران در روز ۵نوامبر۲۰۱۸

کاخ سفید یادآوری کرده است که تحریم‌های باقی‌مانده که در روز ۵نوامبر اعمال خواهد شد، این موارد را در بر می‌گیرد:

  • متصدیان بخش‌های بنادر، انرژی، حمل‌‌ و نقل (دریایی) و کشتی‌سازی.
  • معاملات مرتبط با نفت (رژیم) ایران.
  • معاملات مؤسسات مالی خارجی با بانک مرکزی (رژیم) ایران.

دولت (آمریکا) همچنین صدها فرد، نهاد، کشتی و هواپیماهایی را که قبلاً در فهرست تحریم‌ها قرار داشتند، دوباره لیست‌گذاری خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4351c6b8-2214-4e7c-b9a6-9399c1080c31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات