728 x 90

اخطار دونالد ترامپ به سران رژیم ایران بعد از امضای فرمان تحریمها

اخطار دونالد ترامب به سران رژیم ایران بعد از امضای فرمان تحریمها
اخطار دونالد ترامب به سران رژیم ایران بعد از امضای فرمان تحریمها

امضای حکم تحریمها توسط رئیس‌جمهور آمریکا

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه ۱۵مرداد ۹۷ در مقابل خبرنگاران حکم اجرایی از سر گیری تحریمهای اقتصادی علیه رژیم ایران را امضا کرد. او به سران رژیم اخطار داد در صورت تغییر ندادن برخوردهای بی‌ثبات کننده‌شان در منطقه بیشتر منزوی خواهند شد.

ترامپ بعد از امضای حکم اجرایی تحریمهای مرحله اول که از ساعت ۴صبح روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ به مرحله اجرا گذاشته شد گفت: تمامی کشورها را ترغیب می‌کنیم که همین شیوه‌ها را بکار گیرند تا رژیم ایران بداند که با دو گزینه روبه‌روست؛ یا برخوردهای تهدید کننده و بی‌ثبات کننده‌اش را تغییر بدهد و به اقتصاد جهانی بپیوندد و یا این‌که مسیر انزوای اقتصادی را طی کند.

ترامپ اضافه کرد که رژیم ایران تا به امروز آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا را تهدید کرده و از تروریسم حمایت کرده و گروه‌های نیابتی‌اش در سراسر جهان فعالیت دارند.

 

او ادامه داد: در عین‌حال آماده دستیابی به یک توافق جامع با ایران است که در چارچوب آن، به طیف وسیعی از رفتارهای شرورانه رژیم از جمله برنامه موشکهای بالستیکی و حمایتش از تروریسم پاسخ دهد.

 

دونالد ترامپ از مشارکت کشورهای هم‌پیمان با آمریکا در این تلاش‌ها استقبال کرد.

 

اولین بسته تحریم‌هایی که از روز سه‌شنبه اجرایی می‌شوند بشرح زیراند:

  • خرید و فروش اسکناس‌های دلار و یا اسناد متکی بر دلار توسط رژیم ایران
  • داد و ستد طلا و یا سایر فلزات گرانبها توسط ایران
  • خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم گرافیت، فلزات خام یا نیمه تمام نظیر آلومینیوم و فولاد و نیز زغال‌سنگ و همچنین نرم‌افزارهای مورد استفاده در فرآیندهای صنعتی توسط رژیم ایران

 

  • خرید و فروش عمده ریال ایرانی در خارج از کشور، و نیز بازکردن حساب یا نگهداری مبالغ قابل ملاحظه ریال در بیرون ایران
  • برخورداری رژیم ایران از تسهیلات مالی خارجی
  • بخش خودروسازی و قطعات یدکی
  • خرید و فروش هواپیماهای تجاری و قطعات و خدمات آنها
  • واردات فرش و مواد غذایی (پسته) ایرانی به آمریکا..

 

دومین بسته تحریمها علیه رژیم ایران

دومین بسته تحریمها که قرار است در پنجم نوامبر اجرایی شود شامل ممنوعیت صادرات نفت رژیم و محدود کردن تبادلات تجاری از طریق دریا خواهد شد با این هدف که رژیم نتواند از درآمدهایش فعالیتهای تروریستی در منطقه و ساخت تسلیحات اتمی و موشکی را ادامه دهد.

 

مسؤلین بلندپایه آمریکایی گفتند تحریمهای یاد شده در کادر کارزار همآهنگ شده انجام می‌شود که هدفشان فشار بر روی رژیم برای متوقف کردن فعالیتهای شرورانه آنها و بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه است. آنها تأکید کردند که این تحریمها فشارهای مالی بزرگی را بر اقتصاد رژیم ایران وارد خواهد کرد.

 

مسؤلان آمریکایی گفتند بعد از توافق اتمی رژیم ایران نشان داد که دست از حمایت از تروریسم بر نمی‌دارد به‌طوری‌که نظام اقتصادی آنها به‌جای تأمین خدمات برای مردم در حمایت از تروریسم عمل می‌کند.

 

آنها گفتند درصورتی‌که به کشورهای منطقه از یمن تا سوریه و غزه نگاه کنیم خواهیم دید که رژیم ایران به‌جای رسیدگی به مردمش در این منطقه از جهان ایجاد ترس کرده است.

 

در حالیکه رژیم ایران از درآمدهایش برای ماجراجوییهای ویژه خودش استفاده می‌کند مردم ایران بشکل روزافزونی وارد تنگنا می‌شوند و ما این را در اعتراضات مردم در سراسر ایران می‌بینیم.

 

مسؤلان آمریکایی به گسترش فساد دولتی، نقش مخرب سپاه پاسداران و بیکاری شدید در ایران اشاره کردند.

 

در شرایطی که تظاهرات در ایران ادامه دارد و گزارشهای نگران‌کننده‌ای از بکارگیری خشونت علیه مردم ایران می‌رسد، دولت آمریکا آرزو کرد که رژیم ایران به عواقب کارهایی که بر سر مردم این کشور می‌آورد فکر کند.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ec5d0fb-65a5-49a5-b63e-c716c0326f2c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات