728 x 90

انهدام سامانه هوایی حوثی‌های مورد حمایت ایران بر فراز دریای سرخ

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا
سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا

سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا روز دوشنبه ۷ خرداد در حساب ایکس نوشت: «روز ۷اردیبهشت حدود ساعت ۴ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با موفقیت یک سامانه هوایی بدون سرنشین که از منطقه تحت کنترل حوثی‌ها در یمن پرتاب شده بود را بر فراز دریای سرخ منهدم کردند. نیروهای ما تشخیص دادند که این پهپاد تهدیدی فوری برای نیروهای آمریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند.
این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتیهای ایالات متحده آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری انجام می‌شود».

رویتر: حوثی‌های یمن که مورد حمایت ایران هستند، روز دوشنبه ۷ خرداد گفتند سه کشتی در اقیانوس هند و دریای سرخ و دو ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ را مورد حمله قرار دادند.
شبه‌نظامیان حوثی که حملات خود به کشتی‌ها را اقدامات همبستگی با فلسطینی‌ها در جنگ اسراییل در غزه توصیف می‌کنند، از ۳ کشتی به نام‌های صحرای لارگو و ام اس سی ماچلا (MSC Mechela) در اقیانوس هند و مینروا لیزا (Minerva Lisa) در دریای سرخ نام بردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79a764aa-b75e-4b7b-8385-141c74c7117d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات