728 x 90

اپلیکیشن "اسلک" به تحریم رژیم ایران پیوست

اپلیکشن اسلک دیگر به ایران خدمات نمی دهد
اپلیکشن اسلک دیگر به ایران خدمات نمی دهد

اپلیکیشن "اسلک" Slack اعلام کرد کاربران این برنامه در ایران از این پس اجازه ‌استفاده از این برنامه را ندارند. اسلک همچنین توضیح داده که این اقدام در جهت رعایت تحریم‌های آمریکا صورت گرفته است.

سایت اس اف ویکلی آمریکا در این باره نوشت: چندین کاربر اسلک(Slack) در ارتباطات با ایران متوجه شدند در این هفته حسابهایشان به همراه یک اخطار در رابطه با تحریمهای آمریکا علیه این کشور که «با ایران معامله نکنید» پاک و حذف شدند.

بسیاری که صبح پنجشنبه ۲۹ آذرماه به رسانه‌های اجتماعی مراجعه کردند بدون اطلاع قبلی در زمینه اسلک، مسدود شدند.

 

بیشتر بخوانید

رویترز: رژیم ایران چطور اطلاعات غلط را به سراسر جهان گسترش می‌دهد

رویترز در یک گزارش تحقیقی تحت عنوان «چه‌طور (رژیم) ایران اطلاعات غلط را به سراسر جهان گسترش می‌دهد»، درباره کارزار دروغپراکنی حکومت آخوندی در شبکه‌های اجتماعی و سایتها نوشت: خبرگزاری مستقر در تهران اخبار دروغین را از طریق دست‌کم ۷۰سایت از کشورهای مختلف منتشر می‌کند.

 

رویترز در گزارشی که ۳۰ آبان منتشر کرد نوشت: یکی از این سایتها «نیل نت آنلاین» نام دارد که نقشهٔ محل آن به جای ساختمان، وسط خیابان را نشان می‌دهد و افراد محلی می‌گویند هرگز دربارهٔ این سایت چیزی نشنیده‌اند. علت این است که «نیل نت آنلاین» بخشی از عملیات نفوذی است که در تهران مستقر است... این یکی از بیش از ۷۰وب‌سایتی است که رویترز دریافته، پروپاگاندای (رژیم) ایران را به ۱۵کشور گسترش می‌دهند».

 

رویترز اضافه می‌کند: «برخی از این سایت‌های عملیات (رژیم) ایران، نخست در ماه اوت توسط شرکتهایی شامل فیس‌بوک، توئیتر و آلفابت شرکت مادر گوگل افشا شد... شرکتهای شبکهٔ اجتماعی صدها حسابی را که این سایتها را تبلیغ می‌کردند یا پیام‌های (رژیم) ایران را به‌پیش می‌بردند، بسته‌اند. فیس‌بوک ماه گذشته (میلادی) گفت که ۸۲صفحه، گروه و حساب مرتبط با کارزار (رژیم) ایران را بسته است... سایتهایی که توسط رویترز کشف شد، ابعاد بسیار گسترده‌تری دارند. آنها (مطالبشان) را به ۱۶زبان مختلف... منتشر کرده‌اند...».

 

رویترز در بخش دیگری از گزارش خود نوشت که شرکت توئیتر کمی بعد از این‌که این خبرگزاری با آن تماس برقرار کرد، حسابهای دو مورد از این سایتها به نام‌های «نیل نت آنلاین» و «سودان تودی» را بست... گوگل نیز گفت که ۹۹حساب مرتبط با مطبوعات حکومت ایران را پیدا کرده و بسته است.

همچنین سخنگوی فیس‌بوک، گفت: «طی چند ماه اخیر، ما صدها صفحه، گروه و حساب مرتبط با عوامل ایرانی را که رفتار همآهنگ و غیرقابل اعتمادی دارند، حذف کرده‌ایم».

 

رژیم ایران منبع ۴۰هزار پیام ایمیلی برای خرابکاری در انتخابات بحرین

وزارت کشور بحرین در یک اطلاعیه درباره دخالت رژیم در انتخابات این کشور اعلام کرد در نتیجه تحقیق در کار اخبار جعلی که برای شهروندان ارسال می‌شده است، برخی ارسال کنندگان این پیامها شناسایی شده‌اند.

این جرم توسط اشخاصی مرتکب شده که در بحرین و ایران مستقر هستند که طی مدتی آنها سرورها را هک کرده‌اند تا کار غیرقانونی خود را عملی کنند.

این تحقیق همچنین فاش ساخت رژیم ایران مرکز ۴۰هزار پیام ایمیلی برای ایجاد اخلال در انتخابات پارلمانی و شهرداری بوده است.

 

در رابطه با جرایم سایبری رژیم ایران بیشتر بدانید:

فیس‌بوک ۸۲حساب‌ جعلی مرتبط با رژیم ایران را حذف کرد

شبکه اجتماعی فیس‌بوک تعداد بیشتری از صفحاتی که مشغول به نشر اخبار جعلی و مرتبط با رژیم ایران بوده‌اند را شناسایی و فعالیت آنها را متوقف کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز فیس‌بوک گفته است مدیران این حسابها خودشان را به‌عنوان شهروندان آمریکا و در برخی موارد شهروندان انگلستان جا زده بودند و محتوای مورد منازعه سیاسی هم‌چون روابط نژادی و مخالفت با دونالد ترامپ و مهاجرت را تبلیغ می‌کردند.

یو اس ای تو دی نیز نوشت: فیس‌بوک دروغپردازی رژیم ایران را افشا کرد.

 

آسوشیتدپرس: فیس‌بوک حسابهایی مرتبط با رژیم ایران را حذف می‌کند

ناتانیل گلیچر Nathaniel Gleicher رئیس امنیت سایبری فیس‌بوک در گزارشی درباره مسدود کردن ۸۲صفحه حسابها و گروهای مرتبط با رژیم ایران گفت:‌ در این مورد، اتاق جنگ شروع به ردیابی الگوهایی از « رفتارهای غیرمعتبر» در میان انبوهی از صفحات و حسابها و گروه‌هایی کرد که خدمات خود را به‌تازگی شروع کرده بودند. تمامی آنها به رژیم ایران مرتبط بودند. وی افزود:‌ « ما در کشف و پایین کشیدن «حساب‌هایی که در رفتار بد شرکت دارند» ارتقاء پیدا می‌کنیم».

 

شرکت آتلانتیک کانسیل تحقیقاتی گفته برخلاف آن دسته از کاربران مرتبط با رژیم ایران که در ماه اوت گذشته شناسایی شدند و فیس‌بوک فعالیت آنها را متوقف کرد این کاربران بروی موضوعات متنوعی متمرکز شده بودند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9218f1d2-0b1e-47a4-9425-10c8f76a7eef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات