728 x 90

الحیات: ۹۰% صنعت پتروشیمی در کنترل ولی‌فقیه و در خدمت تروریسم سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران

صنایع پتروشیمی رژیم ایران
صنایع پتروشیمی رژیم ایران

پس از تحریم بزرگترین و سود آورترین شرکتهای پتروشیمی رژیم آخوندی به‌خاطر ارتباط آن با سپاه پاسداران توسط آمریکا، روزنامه الحیات با استناد به روشنگریهای مقاومت ایران مقاله‌یی درباره تأمین مالی تروریسم توسط رژیم آخوندی با استفاده از درآمدهای پتروشیمی درج کرده است:

«صنعت پتروشیمی در خدمت تروریسم سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم ایران»، عنوان مقاله‌یی است که الحیات با استناد به روشنگریهای مقاومت ایران در شماره۹ژوئن ۲۰۱۹(۱۹خرداد) درج کرده است.

الحیات می‌نویسد: شورای ملی مقاومت ایران که پیوسته خواهان تحریم نفتی و تسلیحاتی کامل رژیم ایران بوده است، می‌گوید رژیم ایران برای حفظ حاکمیت خود بر فروش نفت و محصولات پتروشیمی به‌عنوان دو منبع اصلی تأمین مالی تروریسم و جنگ‌افروزیش متکی است. بخش پتروشیمی از شرکتهای متعدد تشکیل شده که برای تأمین در آمد سالانه مورد احتیاج رژیم ایران کار می‌کنند. بخش اعظم صنایع پتروشیمی در تیول خامنه‌ای و سپاه پاسداران است و برخی از کارشناسان پتروشیمی در داخل ایران ارزیابی کرده‌اند که ۹۰% صنعت پتروشیمی در کنترل ولی‌فقیه قرار دارد.

ستاد اجرایی فرمان خمینی که زیر نظر بیت خامنه‌ای فعالیت می‌کند، از سال ۱۳۷۸ اقدام به ایجاد یک شرکت اقتصادی به نام «گروه توسعه اقتصادی تدبیر» کرد که گروه‌های بزرگی از شرکتهای پتروشیمی را در بر می‌گیرد و بر بخش بزرگی صنایع پتروشیمی ایران تسلط دارد.

شرکت پتروشیمی «خلیج‌فارس» به‌عنوان بزرگترین مجموعه پتروشیمی ایران و سودآورترین شرکت در کشور معرفی شده است. این شرکت تأمین مالی قرارگاه سپاه پاسداران(قرارگاه خاتم) را، به‌عنوان بزرگترین مؤسسه اقتصادی نیروهای سپاه برعهده‌ دارد.

شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس، بزرگترین هلدینگ پتروشیمی در ایران را تشکیل می‌دهد که شامل ۱۵شرکت پتروشیمی می‌شود.

این شرکت در سال ۱۳۷۰- ۱۹۹۱(با نام دیگری) تأسیس شده و زیر مجموعه شرکت ملی پتروشیمی ایران بوده است. اما مطابق مصوبه دولت در سال ۱۳۸۸(۲۰۰۹) شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (سهامی عام) با انتقال سهام برخی شرکت‌های پتروشیمی،به یک شرکت هلدینگ تبدیل شده که حدود ۴۰درصد پتروشیمی کشور را درا ختیار دارد.

مقصد بخش مهمی از سفارشات صادراتی محصولات پتروشیمی در سال ۱۳۹۷ کشور عراق بوده در حالی‌که اسناد حمل محموله‌ها یا به ترکیه و یا به کشورهای دیگر بوده تا صادر‌ کنندگان بتوانند ادعا کنند صادرات به عراق ریالی بوده و صرفاً بخشی از وجوه را به‌صورت ریال به‌ ایران انتقال دهند و بخش ارزی را در خارج کشور نگهداری و صرف عملیات تروریستی کنند.

الحیات فهرستی از شرکتها و گروه‌های پتروشیمی را که زیر نظر خامنه‌ای و سپاه پاسداران فعالیت می‌کنند و توسط مقاومت ایران افشا‌ شده‌اند، معرفی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2275d605-a91b-4996-ac14-a49ae65d9419"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات