728 x 90

افزایش ۷۵درصدی مرگ‌و‌میر کرونا در ساوه و زرندیه

کرونا در ساوه
کرونا در ساوه

به گزارش خبرگزاری ایرنای رژیم روز شنبه ۴ اردیبهشت، در فروردین امسال نسبت به ماه قبل؛ شمار فوتیهای کرونا در ساوه و زرندیه ۷۵درصد افزایش یافت.

دکتر محمود کریمی سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه در این باره گفت: در حالی که شمار جان‌باختگان کرونا در آخرین ماه سال گذشته هشت نفر بود اما بعد از تعطیلات نوروزی و با آغاز موج چهارم شیوع ویروس موارد فوتی در ساوه و زرندیه تا پایان فروردین به ۲۵نفر رسید.

وی هم‌چنین افزود: آمار مثبت سرپایی شهرستانهای ساوه و زرندیه در اسفند پارسال ۵۲۵مورد بود که در فروردین به ۲هزار و ۴۱۶نفر معادل ۷۸درصد افزایش یافت.

کریمی در ادامه گفت: با آغاز موج چهارم در ساوه و زرندیه شمار تستهای سریع که نتایج آنها ابتلای قطعی افراد را نشان می‌داد در فروردین گذشته یکهزار و ۴۰۱مورد بود در حالی‌که این میزان در اسفند پارسال ۲۹۱مورد بود که افزایش ۸۲درصدی دارد.

بر اساس آمارهای حکومتی که به‌گفته دست‌اندرکاران همیشه بسیار کمتر از آمار واقعی است، شمار کل مبتلایان به کرونا در ساوه و زرندیه از آغاز شیوع این ویروس در اسفند سال۹۸ تاکنون از مرز ۱۶هزار و ۵۰۰نفر عبور کرد و در همین مدت ۳۶۸نفر نیز جان خود را از دست دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46a861dd-e83e-4d58-901f-6629528ed335"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات