728 x 90

اعتراف سرکرده دانشگاه موسوم به امام حسین در مورد خرابکاری در خط تولید پارچین

پارچین
پارچین

سرکرده دانشگاه موسوم به امام حسین سپاه پاسداران روز دوشنبه ۳۰خرداد در سخنانی اعتراف کرده است که در سایت پارچین خرابکاری صنعتی صورت گرفته است و یکی از عناصر وزارت دفاع رژیم کشته شده است.

به گزارش خبرگزاریهای حکومتی، محمدرضا حسنی آهنگر در این باره گفت که «ما امروز در سطح آزمایشگاههای نیروهای مسلح شاهد خرابکاری صنعتی بوده‌ایم و تلاش شده است تا تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی ما را از بین ببرند».

او با اشاره به کشته شدن اخیر یکی از عناصر وزارت دفاع در پارچین گفت: «خطوط تولید ما هدف خرابکاری صنعتی قرار می‌گیرد؛ شهید وزارت دفاع خودش مورد هدف نبود اما تحت تأثیر یک خرابکاری صنعتی قرار گرفت. باید با روش‌های هوش مصنوعی از تهدیدها پیشگیری کنیم».

رسانه‌های ایران شامگاه چهارم خرداد از «وقوع حادثه» در تأسیسات وابسته به وزارت دفاع خبر داده و گفتند که احسان قدبیگی، در این رویداد کشته و یک تن دیگر هم زخمی شد. این گزارشها به آسیب مالی وارده اشاره نکردند.

 

نیویورک تایمز روز جمعه ۶خرداد گزارش داد حادثه‌یی که این هفته در مجتمع فناوری نظامی پارچین در حومه تهران رخ داد، حمله پهپادی علیه تأسیسات فن‌آوری موشکی، هسته‌یی و پهپادی وزارت دفاع رژیم ایران بوده است.

نیویورک تایمز با استناد به سه منبع که اظهارات آنها را یک مقام آمریکایی نیز «تایید» کرده، نوشت که ریزپهپادهای انتحاری شامگاه چهارشنبه، چهارم خرداد، به مجتمع نظامی پارچین در حومه جنوب شرقی تهران اصابت کرده و خود منهدم شدند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای موسوم به کوادکوپتر، در ساختمانی که وزارت دفاع از آن برای بخش تحقیقات توسعه پهپادها استفاده می‌کرد، منفجر شد.

منبع آمریکایی که نیویورک تایمز نام او را نبرده، «تایید» کرده است که در حمله به پارچین از ریزپهپادها استفاده شده است اما او به این‌که کدام کشور عامل این حمله بوده اشاره نکرد و از بیان جزییات بیشتر خودداری کرد.

به‌نوشته نیویورک تایمز، حمله به سایت پارچین به شیوه حملات پیشین منتسب به اسراییل علیه رژیم ایران و لبنان انجام شده است.

رسانه‌های رژیم آخوندی روز ۴خرداد از «وقوع حادثه» در تأسیسات وابسته به وزارت دفاع خبر داده و گفتند که احسان قدبیگی، در این رویداد کشته و یک تن دیگر هم زخمی شد. این گزارشها به آسیب مالی وارده اشاره نکردند.

برخی مقام‌های رژیم آخوندی اواخر اسفندماه در توجیه حمله موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق، مدعی شدند که این اقدام به تلافی حمله اسراییل علیه آشیانه پهپادهای سپاه پاسداران در منطقه ماهی‌دشت در استان کرمانشاه بوده است.

 

مرکز اینتل لب که خدمات اطلاعاتی ارائه می‌دهد روز دوشنبه ۱۶خرداد خبر داد که مشاهدات جدید ماهواره‌یی حاکی از آن است که مجتمع نظامی پارچین احتمالاً در تاریخ ۴خرداد (۲۵ مه) دچار خسارت‌های ساختاری شده است.

این مرکز خدماتی با انتشار تصاویری ماهواره‌یی از پارچین می‌گوید که سقف فلزی یکی از انبارهای پارچین ظاهراً از سمت شرق ضربه خورده و بخشی از آن به سمت داخل پاره شده است.

این در حالی است که به‌گفته اینتل لب پیش از تاریخ ۲۰مه خسارتی به آن تأسیسات مشاهده نشده است.

پیش از این وزارت دفاع رژیم ایران در اوایل خرداد ماه امسال اعلام کرده بود که در یک «سانحه» در عصر روز چهارشنبه در یکی از واحدهای «تحقیقاتی» تابعه این وزارت‌خانه در پارچین، یک نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد. به گفته نیویورک تایمز آن حادثه در واقع یک حمله پهپادی بوده است.

گمانه‌زنیها حاکی از آن است که احتمال ساخت و آزمایش چاشنی‌های انفجاری مرتبط با سلاحهای هسته‌یی در پایگاه نظامی پارچین مطرح شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/166c8d59-817e-42d3-b3dd-584bfa57aaf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات