728 x 90

اعتراض یک روحانی عراقی به دخالت‌های رژیم ایران در عراق و حمله او به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم

تظاهرات مردم عراق - عکس از  آرشیو
تظاهرات مردم عراق - عکس از آرشیو

به گزارش الحره خطبه‌ٔ یکی از فرماندهان جناح"انصار مرجعیت" مرتبط با حوزه علمیه نجف علیه دخالت‌های رژیم ایران باعث واکنش سرکردگان شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران شد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: حمید الیاسری یک روحانی شیعه عراقی نزدیک به آیت‌الله العظمی سیستانی است که به دخالت‌های رژیم ایران در عراق اعتراض کرد.

منتقدان، حشدالشعبی را به‌عنوان شاخه مسلح رژیم ایران در عراق مسبب موج ترورها و آدم‌ربایی فعالان قیام مردمی عراق در اواخر سال۲۰۱۹ تاکنون می‌دانند.

در جریان یک مراسم مذهبی در روز شنبه، شیخ حمید یاسری، حشدالشعبی را مورد اعتراض تندی قرار داد. او گفت: "همه توصیه‌ها، همه صداها و مواضعی که از آن سوی مرزها می‌آید هیچ ربطی به مشی و راه امام حسین ندارد."

این اظهارات خشم قیس الخزعلی سرکرده عصائب از گروه‌های وابسته به سپاه تروریستی قدس رژیم ایران را برانگیخت.

روحانی شیعه حمید الیاسری در سخنان خود درنجف اشرف درباره عوامل رژیم آخوندی در عراق گفته بود:

«من می‌دانم ترسوها و خائنین و سهل‌انگارانی که وفاداری خود را به پشت مرزها فروخته‌اند، این کلمات قلبهایشان را جریحه‌دار می‌کند و تیرهای است در قلبهایشان و این تیرها یک روز باز می‌گردد تا قلب من و تو را هدف گیرد و می‌دانم که برخی هستند که این جملات را نوشته و ثبت می‌کنند و برای اربابانشان می‌فرستند و برای اربابانشان در خارج از مرزها می‌فرستند و متعاقباً یک روز فتوا دهنده‌ای در خارج مرزها فتوای قتل من و تو را به اتهام این‌که ما این ولایت سست و پوشالی و زودگذر را در هم ریخته و تهدید می‌کنیم خواهد داد. همان‌طور که گفتند و حکم دادند و تیرهایشان را روانه کردند و گفتند این فقیر که با خواست حقوقش به خیابان آمده یک مزدور است. و یک دستفروش فقیر که پرچم عراق را در دست داشت و خواستار قوت لایموت خود بود را مزدور نامیدند. و کارگران فقیر و بینوایان که به فساد گفتند، نه. و به مفسدین گفتند، نه. گفتند که آنها مزدور هستند و باید بمیرند و عملاً آنها را کشتند. عزیزان وضعیت حساس است و نیاز به صدا و گفتار و شجاعت دارد». (سایت الحره۲۴مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b79b6f9d-37b3-4431-aead-54f35a0e3ef8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات