728 x 90

اطلاعات انرژی آمریکا: کاهش بیش از انتظار صادرات نفت ایران

کاهش بیش از پیش بینی صادرات نفت ایران
کاهش بیش از پیش بینی صادرات نفت ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه ۱۸مهر ۹۷اعلام کرد که میزان افت صادرات نفت رژیم ایران بیش از حد برآوردهای پیشین خواهد بود.

برخی مدیران شرکتهای نفتی شرکت‌ کننده در کنفرانس «نفت و پول» در لندن به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند، به‌خاطر بازگشت تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران صادرات نفت این رژیم و در نتیجه درآمدهای نفتی آن بسیار بیشتر از آنچه قبلاً پیش‌بینی می‌شده است، آسیب خواهد دید.

 

انتظار می‌رود صادرات روزانه نفت ایران به ۵۰۰هزار بشکه کاهش یابد

مدیر اجرایی شرکت ترافیگورا، (جرمی ویر) در این زمینه گفت: «صادرات روزانه نفت ایران احتمالاً تا دو میلیون بشکه کاهش خواهد یافت.»

در حالیکه متوسط صادرات نفت و میعانات گازی ایران در سال گذشته میلادی، ۲.۵میلیون بشکه در روز بوده است. با شروع تحریمهای نفتی، انتظار می‌رود کل صادرات روزانه نفت ایران به حدود ۵۰۰هزار بشکه در روز کاهش یابد.

جرمی ویر همچنین اظهارنظر کرد که در آینده صادرات نفت ایران نهایتاً می‌تواند به صفر برسد.

مدیران شرکتهای ویتول و گانووِر که از دلالان عمده نفت در جهان هستند، اما پیش‌بینی نرم تری دارند و می‌گویند که صادرات نفت توسط رژیم ایران می‌تواند به یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد که با این ارزیابی نیز میزان کاهش صادرات نفت توسط ایران دو برابر بیشتر از آن چیزی است که بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند.

 

مدیرعامل شرکت ویتول،ایان تایلور می‌گوید: «صادرات نفت ایران بیشتر از آن چیزی که گفته می‌شد، کاهش می‌یابد و عوامل زیادی دست به دست هم داده است تا قیمت‌های جهانی نفت به ۸۵دلار برسد. با این حال، بازار از نفت مملو است و کمبودی وجود نخواهد داشت.»

شرکتهای نفتی اروپایی هیچ شانسی برای ادامه واردات نفت از ایران ندارند

ایان تایلور در ادامه پیش‌بینی کرد که به‌رغم تلاش‌های اتحادیه اروپا، شرکتهای نفتی اروپایی هیچ شانسی برای ادامه واردات نفت از ایران نخواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ویتول در پاسخ به این سؤال که اگر بازار نفت با کمبود مواجه شود یا ایران تخفیف‌های زیادی در قیمت نفت ارائه کند، آیا انتظار می‌رود که اروپا به واردات نفت از ایران ادامه دهد، گفت: « نه، نه، هرگز».

در گزارشی که خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه منتشر کرده بود، از این موضوع حکایت داشت که صادرات نفت ایران در هفته اول ماه اکتبر به ۱.۱میلیون بشکه سقوط کرده و هیچ نفتی راهی اروپا نشده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز، هم‌زمان با گزارش بلومبرگ، طی گزارشی که در سایت رسمی خود منتشر کرد، اعلام نمود: «میزان افت صادرات نفت ایران بیشتر از آن چیزی خواهد بود که انتظار می‌رود و در میان مدت، نگرانی‌ از کمبود نفت در بازارها وجود ندارد».

این گزارش در مورد میزان تولید نفت ایران می‌گوید، طی ماه شهریور(سپتامبر)، میزان تولید ۴۰۰هزار بشکه کاهش یافت و به ۳.۴میلیون بشکه در روز رسید و این کاهش ادامه خواهد یافت.

قیمتهای جهانی نفت طی سال آینده به ۷۰دلار کاهش خواهد یافت

اما میزان افت صادرات نفت توسط رژیم ایران، بسیار بیشتر از میزان افت تولید نفت است که نشان می‌دهد رژیم ایران مجبور است، بخش عظیمی از نفت فاقد مشتری خود را ذخیره ‌کند.

طی دوره قبلی تحریم‌ها نیز این رژیم مجبور شده بود تا دهها میلیون بشکه نفت بدون مشتری خود را برای ماه‌ها در تانکرهای نفتی لنگر انداخته در خلیج‌فارس یا تأسیسات ذخیره نفت چین، انبار کند تا بعد از رفع تحریم‌ها به فروش برساند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش خود همچنین برآورد کرد که در نیمه دوم سال آینده میلادی، تولید جهانی نفت به‌صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت و قیمت‌های جهانی نفت به حدود ۷۰دلار خواهد رسید.

مطابق این گزارش، عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی نفت در نهایت در سال ۲۰۱۹به توازن خواهد رسید.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6475a301-6a34-4fb8-b1a1-ed0609a3bd3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات