728 x 90

با تحریم آمریکا، نفت ایران از بازار جهانی حذف می‌شود، چه کسی آن را تأمین می‌کند؟

تحریمهای نفتی رژیم ایران
تحریمهای نفتی رژیم ایران

با نزدیک شدن مرحله دوم تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران که بخشهای انرژی و مالی آن‌را هدف قرار می‌دهد عربستان سعودی اعلام کرد می‌خواهد با افزایش تولید ۴میلیون بشکه‌یی نفت خام در ماه نوامبر، نفت مورد نیاز هندوستان را تأمین کند.

عربستان سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام در جهان است در نظر دارد با این کار، کمبود نفت ایران در بازار را جبران کند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد شرکتهای بزرگ هندی مانند هندوستان پترولیوم، بهارات پترولیوم، صنایع ریلاینس و پالایشگاه پتروشیمی مانگالاور هر کدام یک میلیون بشکه نفت اضافی برای ماه نوامبر خریداری کرده‌اند.

 

عربستان جای خالی نفت ایران را پر می‌کند

ولیعهد عربستان سعودی گفته است با کاهش فروش نفت رژیم ایران، کشورش به همراه سایر کشورهای عضو اوپک، نفت مورد نیاز بازار جهانی را تأمین می‌کند.

محمد بن سلمان، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در مصاحبه‌یی که روز جمعه ۱۳مهر در پایگاه خبری بلومبرگ منتشر شد، گفت ایالات متحده آمریکا از ریاض خواسته است در مورد تأمین نفت بازار جهانی تضمین بدهد.

او در مورد همکاری عربستان سعودی با دولت دونالد ترامپ گفت: «ایالات متحده عملاً از عربستان سعودی و دیگر اعضای اوپک خواست که به آنها اطمینان بدهیم کاهش تولید از جانب رژیم ایران را جبران خواهیم کرد. همین اتفاق هم افتاد. ما در مقابل هر بشکه نفت کاهش یافته ایران، ۲بشکه نفت صادر کردیم.»

خبرگزاری بلومبرگ، ۱۲اردیبهشت۹۷ در مطلبی به قلم« ایلن میلیگان» نوشت ممکن است تا اواسط ۲۰۱۹ رژیم ایران روزانه ۸۰۰هزار بشکه نفت تولید کند.

پیشتر گزارش‌شده بود که روسیه و عربستان سعودی با یکدیگر به توافق رسیده‌اند که میزان تولید خود را برای جبران کمبود نفت ایران در بازار افزایش دهند.

 

اصرار آمریکا بر کاهش صادرات نفت ایران

جان بولتون، مشاور امنیتی کاخ سفید روز جمعه ۵اکتبر اعلام کرد ایالات متحده برای جایگزین کردن نفت ایران در بازار هند «تلاشی مضاعف» خواهد کرد. او افزود: «من و دیگر اعضای دولت با مقامات ارشد هند در این زمینه گفتگو کرده‌ایم.»

واشنگتن از دولتهای جهان و شرکتهای نفتی پیوسته خواسته‌ است همزمان با تحریم‌ نفتی ایالات متحده علیه این کشور در چهارم نوامبر، خرید نفت خام از ایران را قطع کنند.

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که فروش نفت ایران پس از این تاریخ بیش از ۱میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f85d325d-a277-4c89-b583-00c5de52ba9e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات