728 x 90

اجلاس سالانهٔ گرو‌ههای پارلمانی دوستان ایران آزاد با شرکت نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمانترهای ۲۰کشور – ۲۰بهمن ۱۴۰۰ - قسمت چهارم

اجلاس سالانهٔ گرو‌ههای پارلمانی دوستان ایران آزاد
اجلاس سالانهٔ گرو‌ههای پارلمانی دوستان ایران آزاد

اجلاس سالانهٔ گرو‌ههای پارلمانی دوستان ایران آزاد

با شرکت نمایندگان پارلمان اروپا و پارلمانترهای ۲۰ کشور

انگلستان،آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوییس، فنلاند، نروژ، ایسلند، هلند

بلژیک،اسپانیا،پرتغال، ایرلند، رومانی، مالت، لیتوانی، اسلوانی

لهستان ، سن مارینو و استرالیا

 

گرامیداشت سالگرد سرنگونی دیکتاتوری شاه در ایران

حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی

و ازشورای ملی مقاومت ایران به عنوان جایگزین واقعی رژیم

و استقرار یک جمهوری دموکراتیک و کثرت‌گرا مبتنی برجدایی دین و دولت

 

سخنرانیهای

جولیو ترتزی - جان پری - ماریو گالئا – رومئو نیکوارا

 

 

جولیو ترتزی؛ وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۳ـ۲۰۱۲

رئیسی یک جنایتکار کاملا شناخته شده به خاطر قتل عام و نسل کشی در سال ۱۳۶۷ است.

حسابرسی از کشتار وحشتناک و جنایتکارانه سفیر کاظم رجوی یک گام ابتدایی در حسابرسی از نسل کشی توسط رژیم جنایتکار است

خیلی خوشحالم که اینجا هستم. خوشحالم که این رویداد بسیار مهم را به رئیس جمهور خانم مریم رجوی تبریک می گویم.

به نظر من این یک رویداد مهم است، زیرا نشان دهنده میزان شتاب مبارزه شما خانم رجوی است، اما این مبارزه ما نیز هست.

مبارزه همه افراد خیرخواه که نمی توانند به طرف دیگر نگاه کنند و نادیده بگیرند یا وانمود کنند که وقایع وحشتناکی که در کشور شگفت انگیز شما اتفاق می افتد؛ رخ نمی دهد.

این وحشت وجود دارد. و شما منطقی و بسیار واضح توضیح دادید که یک شورش فزاینده وجود دارد، یک شورش فزاینده که در جریان است. مسئله فقط تظاهرات، نارضایتی، یا صداهای مخالف رژیم نیست.

در طول سه، چهار سال گذشته، سراسر کشور روی پاهای خود قیام کرده و تلاش می کند تا از شر رژیم جنایتکار و آدمکش خلاص شود که بیش از اندازه حاکم بوده، اکنون بیش از ۴۰سال است که آنجا حاکم است.

همانطور که شما اشاره کردید، قیام واقع شده است. و امروز توسط تعدادی از شخصیت ها، از جمله خود شما، خانم رئیس جمهور، به این مسئله مهم پرداخته اند،

مسئله توانایی بسیار فزاینده مقاومت، سازمان مجاهدین خلق و همه سازمان ها و همچنین افراد برای نفوذ در داخل رژیم.

اول و مهمتر از همه، اقدامی که احتمالاً دیدنی ترین و مؤثرترین بوده، نفوذ به بیش از ۲۰-۲۵شبکه تلویزیونی و رادیویی رژیم بوده که مایه شرمساری عمیق آن بوده است.

این نمایش آشکاری از شورش بود و این راهی است برای مخالفت با تداوم این رژیم، در رسانه های عمومی و ابزار قدرتمندی که مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین، من فقط به این چند نمونه اشاره کردم. اما شکی نیست اقداماتی که شورای ملی مقاومت ایران و همه دوستانی که امروز دور این میز مجازی هستند، همه این اقدامات در کنار هم شتاب جدیدی ایجاد کرده است که ما آن را، تا آنجا که می توانیم و حتی بیشتر از آنچه که می توانیم، تقویت کرده، ادامه داده و گسترش داده ایم.

 

زیرا این شتاب بر جنبه‌های خاصی متمرکز است که نه تنها جنبه سیاسی و انقلابی دارد، بلکه جنبه و عناصر عدالت بین‌المللی را با خود دارد.

در حال حاضر در سطح ملی در برخی از کشورها مانند بلژیک، سوئیس و سوئد نشان می دهد که رژیم در حالی که اسلحه های شلیک شده زیادی در دست دارد، گیر افتاده است. اسلحه های بسیار با دود بلند برخاسته از نوکشان نشان می دهد که این یک رژیم تروریستی است. که این حکومت، حکومت تروریستی شماره یک در جهان است.

اما آنها صلاحیت عنوان دولت شماره یک تروریستی را نه تنها طی سه، چهار یا پنج سال گذشته، بلکه از روز نخست تشکیل، آن را کسب کرده اند.

در دی‌ان‌ای این رژیم، فعالیت‌های تروریستی همواره بخش اساسی سیاست دفاعی، امنیتی، و خارجی بوده است.

فعالیت های تروریستی در سراسر جهان، سراسر منطقه، علیه مخالفان و در سراسر جهان، در آمریکای لاتین، آمریکای شمالی و اروپا به ویژه کشتار وحشتناک جنایتکارانه سفیر کاظم رجوی

- که در حال حاضر امیدواریم از نظر قوه قضائیه سوییس، رویکردی کاملاً جدید از نظر حقوقی و قضایی در قبال آن پیش گرفته شود. این مورد به عنوان یک گام ابتدایی در حسابرسی از یک عملیات بزرگ نسل کشی که توسط این رژیم جنایتکار انجام شد، قابل ارزیابی است.

بنابراین، من به فاجعه ای اشاره می کنم که قبلاً در مورد آن بحث شده است، تا بگویم که شتاب فوق العاده‌ای وجود دارد که به لطف رهبری شما، خانم رجوی، رو به افزایش و احتمالا منحصر به فرد بوده است.

همچنین به حمایت های فزاینده‌ای که در داخل کشور و در سطح جهان و به ویژه از طریق این گروه‌های دوستان برای ایران آزاد در پارلمان های ملی، پارلمان اروپا و در میان رسانه ها صورت می گیرد.

اما شکی نیست که این سازمان، مقاومت، مجاهدین خلق و همه مردم خوبِ صلح دوست ایران در مسیر درستی قرار دارند و این راه پیروزی است.

سیاست های شما، برنامه ده ماده ای شما، و جنبه های سیاسی و کرامت انسانی که شما نمایندگی می کنید؛ و ما می خواهیم از آنها حمایت کنیم. بسیار از شما متشکرم.

 

جان پری؛ وزیر پیشین از ایرلند

ما از شورای ملی مقاومت ایران به عنوان جایگزین دموکراتیک که توانایی برقراری جمهوری دموکراتیک، کثرت‌گرا و غیرهسته‌یی را دارد و از طرح ۱۰ماده یی خانم مریم رجوی حمایت می کنیم

مایلم که دقایقی را به موضوع سیاست اروپا در قبال ایران بپردازم. زیربنای سیاست اروپا در قبال ایران در طول این سالیان را می‌توان در دادن امتیاز و مماشات خلاصه کرد. من فکر می کنم زمان آن رسیده که این سیاست متوقف شود. سالها تصور بر این بود که سکوت و رویکرد ملایم می‌تواند تغییر مسیر را تسهیل کرده و رفتار رژیم را تعدیل کند. اما بخاطر اتخاذ این سیاست چنین اتفاقی نیافتاد. برای سالها امتیازات یک طرفه اقتصادی و سیاسی به تهران داده شد که اغلب به ضرر مردم ایران و جنبش مقاومت بود. معتقدم بخاطر این دیدگاه نادرست، نتایج فاجعه بارش را در مقابلمان داریم. خیلی ساده، این رویکرد نتوانست با تهدیدهای فزایندة رژیم علیه صلح و امنیت بین‌المللی مقابله کند. در نقطه مقابل، سکوت دولتهای اروپایی، که غیرقابل تحمل است، عامل قابل توجهی بوده تا رژیم تهران به جنایات هولناکش در داخل و تروریسم خارجی، جاه طلبی هسته‌یی بدون هیچگونه پاسخگویی ادامه دهد. ما باید به دولتهای کشورهای اروپایی فراخوان بدهیم. ما طی دو سال گذشته بحثهای زیادی از طریق برنامه زوم داشته‌ایم و متأسفانه اتحادیه اروپا تا به امروز سیاست قاطع‌تری در قبال رژیم ایران بخاطر چهار دهه جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی این رژیم اتخاذ نکرده است.

و فکر می کنم زمان صحبتهای رک و مستقیم و دستیابی به نتیجه بیشتر فرا رسیده تا پروندة جنایات رژیم به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود. ما باید از شورای ملی مقاومت ایران به عنوان یک جایگزین دموکراتیک بادوام که توانایی ایجاد جمهوری دموکراتیک، کثرت‌گرا و غیرهسته‌یی را دارد، حمایت کنیم و می‌توانیم با آن همکاری کنیم. مقامات منتخب مردم اروپا باید از طرح ده ماده‌ای مریم رجوی برای ایران فردا حمایت کنند که بسیار منطبق بر اصول و ارزشهای دموکراسی اروپایی است، انتخابات آزاد، برابری جنسیتی، لغو مجازات اعدام، و برابری در مقابل قانون، اقلیتهای مذهبی و قومی ایرانی، همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای همسایه و یک ایران غیر اتمی را تضمین می‌کند.

و در پایان، ما قویاً توصیه می کنیم که اتحادیة اروپا، کشورهای عضو و سایر مقامهای ملی اروپایی حق مردم ایران و تلاش سازمان آنها برای سرنگونی رژیم در ایران به منظور برقراری دموکراسی و حاکمیت مردم را به رسمیت بشناسند.

 

ماریو گاله‌آ؛ عضو پارلمان مالت

خانم رجوی، دید خستگی‌ناپذیر شما نسبت به یک ایران آزاد، دیگر فقط یک امید نیست، یک رویا نیست، اکنون واقعیتی است در شرف وقوع.

خیلی متشکرم. دوستان عزیز ایرانی و خانم رجوی گرامی، قبل از هر چیز خانم رجوی باید به شما درود بفرستم که خودتان و خانواده تان را در خط آتش این رژیم بی رحم قرار داده اید تا برای حقوق بشر مردم خودتان در ایران ایستادگی کنید. کاری که شما آقای رجوی، خانم رجوی انجام می دهید و کاری که همکارانتان انجام می دهند در واقع بسیار ستایش‌انگیز است. همه ما وضعیت فاجعه‌بار در ایران را می دانیم. فقر به سطح بی سابقه ای رسیده است. افراد بی‌خانمان متعددی در خودروها، و اتوبوسها زندگی می کنند یا در قبرستان‌ها زندگی می‌کنند. تعداد بی‌شماری از کودکان گرسنه ایرانی به طور سراسیمه در خیابانهای ایران سرگردان هستند و برای لقمه‌ای غذا التماس می کنند. در سراسر ایران شما می توانید آگهی نصب شده به تنه درختان را ببینید که میگوید کلیه‌ها برای فروش هستند و به دنبال آن شماره تماس تلفنی. این وضعیت وحشتناک، و بیمارکننده است که بسیاری از مردم ایران در تلاشی ناامیدانه جان خود را به خطر می‌اندازند تا کلیه‌های خود را در بازار سیاه بفروشند و بتوانند برای فرزندانشان غذا در سفره‌ها تهیه کنند. این داستان یک رژیم بی‌رحم است که گسترش هسته‌یی و تأمین مالی تروریسم بین‌المللی را به جای تغذیه مردم انتخاب کرده است. این داستان یک رژیم بی‌رحم است که منابع و فرصت های مردم را ضایع میکند و آنها را تا حد مرگ و سرکوب آزادیها و حقوق بشر به فقر و گرسنگی میکشد

پس ممنون خانم رجوی که الهام بخش مردم شجاعتان در ایران بودید. خانم رجوی، دیدگاه خستگی‌ناپذیر شما نسبت به یک ایران آزاد دیگر فقط یک امید نیست. دیگر رویا نیست. اکنون واقعیتی است که در شرف وقوع است. خانم رجوی ، لطفا اجازه دهید خطاب به همکارانم که امروز از سراسر جهان به ما می‌پیوندند، به این نتیجه برسیم. به شما و همه دوستان عزیز صمیمانه می گویم متشکرم که ایستاده‌اید تا تأثیرگذار باشید. ممنون که تصمیم گرفتید در سمت درست تاریخ باشید. با تشکر از شما که قطب‌نمای اخلاقی این جهان هستید که در بیهوشی عمومی است. متاسفانه ما در دنیایی زندگی می کنیم که به شدت در بی‌تفاوتی، خودخواهی، حماقت یا کوته‌نظری خواب است. دنیایی که احمقانه انتخاب می کند تا فردا صبر کند تا جنایات علیه بشریت در ایران را محکوم کند، تا اینکه امروز برای جلوگیری از آن عمل کند. خیلی متشکرم. خیلی ممنون. سپاسگزارم.

 

رومئو نیکوارا – رئیس مشترک کمیته نمایندگان رومانی برای آزادی ایران

دولت های غربی باید در مقابل رژیم ایران قاطعیت نشان دهند و در کنار مردم ایران بایستند رژیمی که ما با آن مواجهیم رژیم قتل عام و ابراهیم رئیسی نتیجه آن است.

عصر همگی بخیر، عصر بخیر خانم مریم رجوی، عصر بخیر دوستان عزیز به اپوزیسیون و همکاران عزیز از سراسر اروپا و دیگر کشورها. اجازه بدهید فقط چند ایده را به نمایندگی از کمیته رومانی برای آزادی ایران بیان کنم. به عنوان کسی که بیش از ده سال است امور ایران را دنبال میکند، با اطمینان می توانم بگویم که سیاست دولتهای غرب این بوده که با دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران مماشات کنند. از نظر عملی این به معنای باج‌دهی به آخوندها بوده و این سیاست پیامدهای وخیمی داشته و برای مردم و مقاومت ایران در غرب بسیار پرهزینه بوده است. در مورد موضوع هسته‌یی، مقاومت ایران در سال ۲۰۰۲ سایت هسته‌یی سری رژیم را در نطنز و اراک افشا کرد. ما انتظار داشتیم که غرب محکم بایستد و رژیم را مجبور کند که برنامه هسته ای خود را از ابتدا برچیند. اما هیچ اتفاقی نیفتاد. در مورد مسئله حقوق بشر همه ما با داستان فاجعه‌بار قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران آشنا هستیم. ما شاهد سکوت کر کننده دولت های اروپایی در مورد آنچه که به عنوان بزرگترین قتل عام زندانیان سیاسی پس از جنگ جهانی دوم توصیف شده است، بودهایم.

سیاست غرب در مورد ایران گاهی اوقات آنقدر اشتباه بوده که در بسیاری از موارد ما حتی موفق به تشخیص ضروریات حیاتی امنیت ملی خودمان هم نبودیم. همه ما آشنا هستیم با این واقعیت که حدوداً سال گذشته در همین زمان دیپلمات ارشد رژیم ایران توسط یک دادگاه بلژیکی به خاطر نقشش به عنوان مغز متفکر توطئه بمبگذاری گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ که بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سراسر جهان در آن حضور داشتند، محکوم شد. هدایت کننده تروریست های رژیم که بمب را حمل می کردند یک دیپلمات شاغل بود و به عنوان یک واقعه بی‌سابقه در جهان امروز، او به ۲۰ سال زندان محکوم شد. حکم دادگاه‌ها فرصتهای بسیار خوبی را برای دولتهای اروپایی فراهم کرد تا مزدوران رژیم ایران و سلولهای خفته آن در اروپا را کنار بزنند و اخراج کنند. اما همه ما در حالی که با امنیت فوری شهروندان خودمان سر و کار داریم، شاهد انفعال و سکوت بخشی از غرب بودیم. بگذارید این را بگویم: سیاست اروپا خوب نیست. واقعا دیگر بس است . اشتباه است و زیان بار است. دولت های غربی باید قاطعیت نشان دهند و در حالی که برای تغییر کار می کنند در کنار مردم و مقاومت بایستند. رژیمی که ما با آن مواجه هستیم رژیمی است که ما می توانیم آن را رژیم قتل عام توصیف کنیم و ابراهیم رئیسی نتیجه آن است.

از شما دوستان عزیز بسیار سپاسگزارم، از توجه شما و برای شما آرزوی بهترین ها را دارم. خداحافظ.

ادامه دارد

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4796d24f-d695-48be-b8ef-799de380f40c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات