728 x 90

ائتلاف وابسته به عبادی واکنش وزارت‌خارجه رژیم ایران را نشانه شکست پروژه رژیم ایران در عراق دانست

برکناری فالح فیاض رئیس حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران
برکناری فالح فیاض رئیس حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران

خبرگزاری ایسنا متعلق به رژیم آخوندی ۱۰شهریور۹۷ گزارش داد، ائتلاف نصر عراق وابسته به العبادی واکنش قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه دولت آخوند روحانی به برکناری فالح فیاض رئیس الحشدالشعبی را دخالت در امور داخلی عراق خواند.

 

علی السنید، از فرماندهان ائتلاف نصر عراق گفت: ما این اظهارات را رد می‌کنیم، این اظهارات دخالت آشکار در امور عراق است و از تهران می‌خواهیم که به این دخالت ها پایان دهد. این اظهارات نشان‌دهنده شکست پروژه (نظام) ایران در عراق است، خصوصاً بعد از تشکیل یک ائتلاف ملی که سائرون- نصر- حکمت و وطنیه را شامل می‌شود. این نیروهای مهم و اصلی عراق، مخالف هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق هستند و ما به (حکومت ایران) می‌گوییم که از امروز دیگر هیچ پروژه‌ای ندارید.

 

پیش از این، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در حکمی فالح فیاض رئیس حشدالشعبی این کشور را از تمامی مناصب دولتی و همچنین از ریاست حشدالشعبی برکنار کرد.

 

فالح فیاض مشاور امنیت ملی و فرمانده شبه‌‌نظامیان حشدالشعبی عراق برکنار شد

دیوان نخست‌وزیری عراق پنجشنبه‌ شب ۸شهریور۹۷ طی بیانیه‌یی اعلام کرد حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق فالح فیاض مشاور امنیت ملی و رئیس شبه‌‌نظامیان حشدالشعبی را به‌دلیل فعالیتهای سیاسی برکنار کرد.

دلیل برکناری فالح فیاض به دست داشتن او در کار سیاسی و حزبی و تمایلش به تصدی امور سیاسی بر می‌گردد و این در تعارض با مسئولیتهای امنیتی حساسی است که او به‌ عهده دارد.

در این بیانیه آمده است که برکناری او بر اساس قانون اساسی عراق است که می‌گوید دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی و قانونی و هیأت حشدالشعبی باید بی‌طرف باشند، امری که مانع از آن می‌شود که بتوان در فعالیتهای حزبی مناصب امنیتی را نیز به‌عهده داشت.

در مقابل ائتلاف فتح متشکل از گروه‌های وابسته به رژیم ایران، در بیانیه‌یی که در ساعتهای پایانی پنجشنبه‌ شب صادر کرد گفت صدور حکم برکناری فیاض از هیأت‌رئیسه حشدالشعبی و دستگاه امنیت ملی و مشاور امنیت ملی اقدامی خطیر است و چنین حکمی حشدالشعبی و دستگاه امنیتی را به درگیریهای سیاسی و تصفیه حسابهای فردی وارد خواهد کرد.(جزئیات بیشتر)

 

فالح فیاض کیست؟

فالح فیاض مشاور امنیتی نوری المالکی نخست‌وزیر دست‌نشانده عراق پیش از حیدر العبادی و رئیس گروه شبه‌نظامی حشدالشعبی، الگوبرداری شده از عناصر بسیج سپاه پاسداران در رژیم حاکم بر ایران است.

فالح فیاض و حشدالشعبی تحت‌امر او جنایات بی‌شماری را علیه اهل تسنن عراق در استانهای دیالی، نینوا و صلاح‌الدین مرتکب شده‌اند. همچنین علیه ساکنان مناطق کرکوک عراق دست به کشتار وحشیانه زدند. این جنایتها تحت پوش مبارزه با داعش صورت می‌گرفت. آنها به این بهانه صدها هزار نفر از مردم موصل را نیز آواره کردند.

نوری المالکی و فالح فیاض به‌عنوان بازوهای اجرایی سپاه قدس در زمان حضور مجاهدین در عراق، دستورات خود را مستقیماًًً از قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس دریافت می‌کردند.

در آخرین جنایتی که این دو جنایتکار علیه مجاهدین مرتکب شدند می‌توان به قتل‌عام ساکنان اشرف در دهم شهریور سال ۱۳۹۲ اشاره کرد که طی آن ۵۲مجاهد بی‌سلاح به‌دست جنایتکاران اعزامی آنها قتل‌عام شدند.

برای انجام این جنایت قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی تروریستی قدس، روز سه‌شنبه ۵شهریور به عراق رفت تا همآهنگی‌های این طرح را انجام دهد. او خارج از ساعت اداری (ساعت ۲۲۳۰شب) به دیدار نوری المالکی رفت. در این دیدار مسأله حمله احتمالی آمریکا به سوریه و همزمانی آن با قتل‌عام اشرف مورد بحث قرار گرفت. در این دیدار فالح فیاض، به‌عنوان مشاور امنیت ملی مالکی نیز حضور داشت و در مورد زمانبندی حمله به اشرف همآهنگیهای لازم را انجام داد.

 

وزیر اطلاعات آخوندها در بغداد فالح فیاض را موظف به جلوگیری از فروش اموال ساکنان لیبرتی می‌کند

بخشی از اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۳۰ اردیبهشت ۹۵

بر اساس اخبار رسیده از ایران، سردژخیم محمود علوی وزیر اطلاعات رژیم آخوندی در گزارشی از سفر خود به عراق که در تهران به روحانی و دفتر خامنه‌ای داده است، تصریح کرده که او به فالح فیاض مشاور امنیت ملی عراق ابلاغ کرده که رژیم ایران با فروش اموال مجاهدین در کمپ لیبرتی مخالف است و اجازه آن را نمی‌دهد.

طبق این گزارش قرار شده فالح فیاض در یک ظاهرسازی و به‌عنوان ژست مثبت در برابر ملل‌متحد اجازه دهد به‌صورت نمایشی فقط اقلام محدود و جزیی از اموال ساکنان به فروش برسد به‌نحوی که از این طریق درآمدی برای مجاهدین حاصل نشود.

طبق این گزارش آخوند علوی خواهان افزایش فشار و اقدامات سرکوبگرانه علیه مجاهدین شده است و فالح فیاض پاسخ داده است ما حداکثر کاری که امکانپذیر است و می‌توانیم برای فشار و کنترل روی مجاهدین در کمپ لیبرتی به‌عمل بیاوریم را تاکنون کرده‌ایم و باز هم به این کار ادامه خواهیم داد.(جزئیات بیشتر)

 

فراخوان مشترک ۱۰۴۰وکیل عراقی به محکومیت توطئه مشترک وزارت اطلاعات رژیم ایران و کمیته سرکوب ساکنان لیبرتی به‌ریاست فالح فیاض


۱۰۴۰وکیل عراقی با صدور فراخوانی توطئه وزارت اطلاعات رژیم ایران و کمیته سرکوب ساکنان لیبرتی به‌ریاست فالح فیاض مشاور امنیت ملی دولت عراق را محکوم کردند.

وکلای امضاکننده این فراخوان، تأکید کردند که انتقال اکیپی از عناصر وزارت اطلاعات ایران تحت پوش دروغین خانواده ساکنان لیبرتی در روز ۲۵نوامبر گذشته به پارلمان عراق، که توسط فالح فیاض و عباس بیاتی از عوامل شناخته شده رژیم ایران در پارلمان عراق با همدستی آشکار با سفارت رژیم ایران در بغداد صورت گرفت، بر اساس تجربیات خونین گذشته یک اقدام غیرقانونی و قطعاً به‌منظور زمینه‌سازی برای اقدامات تروریستی احتمالی بعدی علیه لیبرتی است. (جزئیات بیشتر)

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29485fbd-b3b6-4582-8fe1-93a99b87e406"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات