728 x 90

آژانس امدادرسانی سازمان ملل: از آغاز جنگ غزه بیش از ۳۰۰نفر که در پناهگاههای سازمان ملل پناه گرفته بودند کشته شده‌اند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

آژانس امداد سازمان ملل روز جمعه هشتم دی اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس بیش از ۳۰۰نفر که در پناهگاههای سازمان ملل پناه گرفته بودند کشته شده‌اند.
این آژانس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: «از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس در ۷ اکتبر از کسانی که در پناهگاههای آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) پناه گرفته‌اند حداقل ۳۰۸نفر کشته و حداقل ۱۰۹۵زخمی شده‌اند».

از سوی دیگر سی.ان.ان در گزارشی به‌نقل از آژانس امداد سازمان ملل نوشت «کاروان کمکهای سازمان ملل روز پنجشنبه مورد شلیک گلوله سربازان اسراییلی در غزه قرار گرفت».
ژولیت توما، مدیر ارتباطات آن‌روا روز جمعه در این رابطه گفت، این کاروان از هفت خودروی سازمان ملل، از جمله دو خودروی زرهی تشکیل شده بود که نمای بیرونی آنها با حروف UN مشخص شده بود.

در همین روز سازمان جهانی بهداشت با ابراز نگرانی از گسترش بیماریهای عفونی در غزه اعلام کرد صدها هزار فلسطینی آواره هستند و بسیاری از آنها در پناهگاهها و مراکز بهداشتی پرجمعیت هستند. تاکنون ۱.۹میلیون فلسطینی که حدود ۸۵درصد از جمعیت غزه را تشکیل می‌دهند، از ۷ اکتبر آواره شده‌اند. این در حال است که در غزه تنها ۱۳بیمارستان از ۳۶بیمارستان به‌طور نسبی فعال هستند و دو بیمارستان دیگر در حداقل ممکن کار می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/478400da-404e-4754-9807-0c4907752645"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات