728 x 90

آمریکا وزیر ارتباطات رژیم آخوندی را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

آمریکا آذری جهرمی وزیر ارتباطات رژیم آخوندی را به‌خاطر پیشبرد سیاست سرکوب و سانسور رژیم در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ با توجه به سانسور سرکوبگرانه اینترنت توسط رژیم ایران، وزیر ارتباطات آن در لیست تحریم‌ها قرار گرفت. آذری جهرمی نقش آفرین کلیدی در سانسور و مراقبت رژیم دارد. این سانسور در پی اعتراضات ضد رژیم تشدید شد.

 

این بیانیه می‌افزاید: دسترسی به اینترنت در ایران که تحت مدیریت وزارتخانه آذری جهرمی است در ماه نوامبر در پی اعتراضات ضد رژیم در سراسر کشور بر مبنای آن چه مقامات رژیم ایران به‌عنوان نگرانی‌های امنیت ملی توصیف می‌کنند، به مدت چند روز بسته بود. قطع اخیر اینترنت متعاقب الگوهای مشابه‌ای است که در سال‌ها ۲۰۱۷و ۲۰۱۸انجام شد. آذری جهرمی که یک کارمند سابق وزارت بدنام اطلاعات رژیم ایران است، سیاست سانسور سرکوبگرانه اینترنت را پیش برده و دست‌اندرکار تعقیب و مراقبت فعالان اپوزیسیون نیز بوده است.

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت «سران حکومت ایران می‌دانند که اینترنت آزاد و باز نامشروع بودن آنها را برملا می‌کند، از این رو آنها دنبال سانسور اینترنت هستند تا اعتراضات ضد رژیم را سرکوب کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76aed736-ac41-49fa-9206-febd41ba9e61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات