728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۸۰هزار و ۱۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۴۷شهر کشور بیش از ۸۰هزار و ۱۰۰نفر است

  • خامنه‌ای با وقاحت و بیرحمی از رژیم سلب مسئولیت کرد و گفت عده‌یی از مردم در کرونا به‌شدت آسیب دیدند. این را باید مردم جبران کنند، نمی‌توان همه بار را بر دوش دولت و نهادهای شبه‌دولتی گذاشت.
  • زالی: استان و شهر تهران در روزهای اخیر در شرایط قرمز قرار گرفته است؛ کرج نیز مشابه همین شرایط دارد که کار را برای پایتخت سخت‌تر می‌کند. به‌دلیل همجواری استان تهران با استان قم، البرز، سمنان و مازندران کنترل اپیدمی سخت‌تر است
  • فرماندار اسلام شهر: در دوران سخت و طاقت‌فرسایی برای مقابله با ویروس کرونا قرار داریم و تحمل این شرایط سخت و ادامه کار برای کادر درمان بسیار دشوارتر است
  • کرونا در فارس، به‌خصوص در شیراز هم‌چنان قربانی می‌گیرد. وضعیت کارکنان بانکها از همه بدتر است.در دو هفته گذشته ۱۵۷کارمند بانک در استان به کرونا مبتلا شده‌اند این آمار به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۰مرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۴۷شهر ایران به بیش از ۸۰هزار و ۱۰۰نفر رسیده است. شمار قربانیان در اردبیل به ۸۹۰نفر، در تهران به ۱۹۹۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۵۹۹۳نفر، در سمنان به ۱۰۱۰نفر، در فارس به ۲۰۷۰نفر، در قزوین به ۶۴۰نفر، در کرمان به ۱۱۸۵نفر، در کرمانشاه به ۱۹۴۵نفر، در کهکیلویه و بویر احمد به ۴۲۰نفر، در گیلان به ۳۴۰۵نفر، در مازندران به ۳۷۱۵نفر و در هرمزگان به ۱۰۰۵نفر رسیده است.

در حالی‌که در اثر سیاست‌های جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی، کرونا هر روز قربانیان بیشتری در میان زحمتکشان و محرومان به‌جای می‌گذارد، خامنه‌ای بعد از مدتها سکوت با بیرحمی و وقاحت با سلب مسئولیت از رژیم گفت: «عده‌یی از مردم در ماجرای شیوع کرونا به‌شدت آسیب دیدند و این را باید جبران کرد. این را باید مردم جبران کنند، نمی‌توان همه بار را بر دوش دولت و نهادهای شبه‌دولتی گذاشت، آنها هم وظایفی دارند که باید انجام دهند، اما کافی نیست و خود مردم هم می‌توانند کمک کنند». مقصود خامنه‌ای از نهادهای شبه‌دولتی بنیادها و مؤسسات تحت کنترل شخص خود او مانند ستاد اجرایی فرمان خمینی و بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی است که محل انباشت صدها میلیارد دلار اموال و سرمایه‌های به سرقت رفته مردم ایران است. خامنه‌ای بدینوسیله اعلام می‌کند که برخلاف همهٔ انتظارات، هیچ کمکی از این منابع به مردم محروم نخواهد کرد.

از سوی دیگر به‌دنبال اظهارات آیت‌الله سیستانی در نجف و بسیاری از روحانیان در ایران و کارشناسان و متخصصان خود رژیم مبنی بر خطرات عزاداری محرم در شرایط کرونا، خامنه‌ای با یک گام عقب‌نشینی از مواضع پیشین که روحانی هم آن را رله کرده بود گفت:

«در عزاداریها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گویند. بنده شخصاً هر آنچه که آنان بگویند را رعایت می‌کنم و توصیه من به همه هیئت‌داران و منبریها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش کنند، کرونا مسأله کوچکی نیست و اگر همین رعایتها هم انجام نشود آن وقت ممکن است به فاجعه‌یی ختم شود که آن سرش ناپیدا باشد». اما فاجعه در اثر سیاست‌های مجرمانه و اجتناب از پرداخت هزینه‌های زحمتکشان و حقوق‌بگیران از محل سرمایه‌ها و دارایی‌های به سرقت رفته مردم ایران، هم‌اکنون در جریان است و آمار قربانیان از ۸۰هزار فراتر رفته است.

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «استان و شهر تهران در شرایط قرمز قرار گرفته؛ کرج نیز مشابه همین شرایط را دارد که کار را برای پایتخت سخت‌تر می‌کند... بالاترین میزان ابتلا در مناطق شرقی و جنوب شرقی گزارش‌شده است... پدیده‌هایی مثل زباله گردی، کودکان کار و مواردی از این قبیل یکی از نقاط برجسته‌یی است که به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهر تهران مورد توجه است... جمعیت شناور در روزهای اخیر بالغ بر ۱میلیون نفر گزارش‌شده است؛ یعنی معادل جمعیت ۱استان روزها وارد شهر و شب‌ها از شهر خارج می‌شوند. به‌دلیل همجواری استان تهران با استان قم، البرز، سمنان و مازندران کنترل اپیدمی سخت‌تر است» (خبرآنلاین ۱۰مرداد).

فرماندار اسلامشهر گفت: «تاکنون در سطح شهرستان اسلامشهر بیش از ۳۰۰بیمار کرونا یی جان خود را از دست داده‌اند. ما در دوران سخت و طاقت‌فرسایی قرار داریم و تحمل این شرایط سخت و ادامه کار برای کادر درمان بسیار دشوارتر است» (خبرگزاری س‍پاه پاسداران ۱۰مرداد).

در مازندران، «از جمله مسائلی که موجب موجی از نگرانیها شد افزایش فوتی جوان و هم‌چنین افزایش معنادار ابتلا به ویروس میان کودکان بوده است. این ویروس هم‌چنان با سرعت غیرقابل وصف در استان مازندران می‌تازد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم‌اکنون هزار و ۵۸۱نفر بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۰مرداد).

در هرمزگان، مدیر روابط عمومی دانشگاه پزشکی هرمزگان گفت: «شمار فوتی‌ها در استان به ۵۳۲نفر افزایش یافت . اکنون ۳۵۹بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان بستری‌اند که از این شمار ۸۵نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۱نفر از آنها وخیم است» (ایسنا ۱۰مرداد).

در فارس، «کرونا به‌خصوص در شیراز هم‌چنان قربانی می‌گیرد؛ این در حالی است که هنوز مسئولان فارس تصمیمی برای دور‌ کاری و یا کم‌کردن روزانه تعداد کارکنان ادارات و سازمانهای استان در این شرایط بحرانی نگرفته‌اند. در این میان وضعیت کارکنان بانکها از همه بدتر است. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های فارس گفت: در دو هفته گذشته ۱۵۷کارمند بانک در استان به کرونا مبتلا شده‌اند البته این آمار به‌صورت تصاعدی در حال افزایش است» (ایلنا ۱۰مرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰مرداد۱۳۹۹ (۳۱ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/643901bf-144f-4fd6-b509-3cea93971ae5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات