728 x 90

یک زن برای اولین بار رئیس پروژه‌های پروازهای فضایی سرنشین‌دار ناسا شد

کتی لودرز
کتی لودرز

کتی لودرز اولین زنی است که ریاست پروژه‌های پروازهای فضایی سرنشین‌دار حامل خدمه آژانس فضایی آمریکا از جمله عملیات اعزام فضانورد به ماه تا سال۲۰۲۴، را برعهده گرفت.
جیم برایدنستاین، مدیر ناسا، روز جمعه ۲۳ خردادماه اعلام کرد که کتی لودرز، به‌عنوان رئیس بخش پروازهای فضایی سرنشین‌دار اکتشافی و عملیاتی، انتخاب شد. مدیر ناسا در توئیتی نوشت که کتی لودرز «همزمان با آماده شدن ما برای اعزام فضانورد به ماه، فرد مناسبی برای رهبری پروازهای هوایی سرنشین‌دار خواهد بود».

گفتنی است که کتی لودرز از سال۲۰۱۴ مسئولیت پروازهای تجاری ناسا را به عهده داشت. او برای رهبری عملیات اعزام اولین سفینه فضایی سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌اکس که ماه گذشته دو فضانورد آمریکایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین فرستاد، انتخاب شده بود.
به گفته آژانس هوانوردی آمریکا، کتی لودرز ماه گذشته نخستین پرواز سرنشین دار بخش خصوصی به فضا را مدیریت کرده و حالا قرار است مدیریت خود را در راستای پروازهای سرنشین‌دار این سازمان ادامه دهد.
برایدنستاین گفت: کتی با موفقیت هر دو برنامه Commercial Crew & Commercial Cargo را مدیریت کرده است و شخص مناسبی برای هدایت HEO است زیرا ما آماده می‌شویم که فضانوردان را در سال۲۰۲۴ به ماه بفرستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f82a5fd-8577-4f14-b98f-fb95bab7d5c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات