728 x 90

اخبار سوريه,

نبرد برای آزادسازی فرودگاه نظامی حما در سوریه

-

رزمندگان سوریه
رزمندگان سوریه
انقلابیون حما، بعد از پیشرویهای اخیر، مرحله نظامی جدیدی را برای آزادسازی فرودگاه نظامی حما آغاز می‌کنند.

رزمندگان ارتش آزادی در کمینی در شهر اصطهاد در شرق حما توانستند 4نفر از لباس شخصیهای رژیم اسد را به هلاکت برسانند. همزمان درگیریهایی بین طرفین در اطراف روستای‌ام خریضا رخ داد.

نبرد ارتش آزادی یک پهنه وسیع نظامی در حومه شمالی حما را در برگرفته و هدف آن رسیدن به راههای ارتباطی بین حما و غرب محرده و فرودگاه نظامی حما است. در حال حاضر فاصله بین جلوداران ارتش آزادی و فرودگاه نظامی حما در حدود 3 کیلومتر است.

یک رزمنده: «انشاء الله تا چند روز دیگر پیشروی‌هایی سریع و سهمگین به سمت فرودگاه نظامی در حما خواهیم داشت تا از بشکه‌های انفجاری و بمباران مردم توسط هواپیماهای اسد بکاهیم».

بعد از این‌که نیروهای دشمن خطر پیشروی انقلابیون به سوی فرودگاه نظامی حما را حس کردند، برای کنترل بیشتر جاده حما به محرده، مواضع نظامی هرچه بیشتری در طول این مسیر ایجاد کردند. اما بعد از شروع مرحله دوم نبرد توسط گردانهای ارتش آزادی، آنطور که به‌نظر می‌رسد حتی این نقاط هم از ضربات و عملیات آزادسازی ارتش آزادی در امان نیستند.

یک رزمنده: از صبح زود درگیریهای شدیدی در جریان است، که در خلال آن 10نفر از لباس شخصیهای رژیم دستگیر شدند، نیروهای رژیم مجروحان و کشته‌های خودشان را رها کردند.

جاده‌ای که حما را به محرده و جبهه‌های دیگر در غرب حما وصل می‌کند، به منطقه‌یی نظامی تبدیل شده است. هدف رزمندگان، آزادسازی کامل حومه شمالی حما و اشراف کامل بر فرودگاه نظامی حما و مناطق متعلق به رژیم در آن منطقه است.

انقلابیون شمال حما حرکت به سمت مهمترین پایگاه نظامی در کشور، یعنی فرودگاه نظامی حما را شروع کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد که رژیم قادر به مقابله با این حرکت نیست.

حومه‌های شرقی و غربی حما شاهد درگیریهایی شدیدی بین ارتش آزادی و نیروهای رژیم است. نیروهای ارتش آزادی تلاش می‌کنند به فرودگاه نظامی حما برسند، در مقابل وضعیت نیروهای اسد در برابر این پیشروی از هم پاشیده و شکست خورده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa53f226-2586-4fcb-a0c9-b42ff8835a1f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات