728 x 90

حضور بیش از دو هزار کارشناس در همایش بزرگ ایرانیان در پاریس

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

سمیناری در پاریس توسط مقاومت ایران و با شرکت مقامات آمریکایی و اروپایی و عرب برگزار شد.

این سمینار در آستانه برگزاری همایش بزرگ ایرانیان برگزار شد و طی آن سخنگوی سابق وزارت‌خارجه آمریکا آدم ارلی گفت گردهمایی امسال از اهمیت بزرگی برخوردار است زیرا بعد از خروج آمریکا از توافق اتمی و اعمال مجازات علیه رژیم ایران است.

آدم ارلی: «بین این گردهمایی با گردهمایی سال گذشته فرق زیادی است. خروج آمریکا از توافق اتمی و همچنین سیاست آمریکا در مقابل رژیم ایران روشن است و آمریکا علیه این رژیم تحریمهایی اعمال مجازات می‌کند تا به شرایطی که تعیین می‌شود تن بدهد. آمریکا ملتزم است که با سیاست رژیم ایران در منطقه مقابله کند. در حال حاضر تحریمها اثر کرده و پول ایران بی‌ارزش شده است».

در سمینار پاریس تعداد دیگری از شخصیتهای آمریکایی و اروپایی حضور داشتند.

 

همایش امسال پاریس متفاوت از سالهای قبل

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن گفت:‌ دلیل اهمیت گردهمایی امسال این است که بیش از دو هزار کارشناس از آمریکا و خاورمیانه حضور دارند که برای توضیح تهدیدات رژیم ایران و چگونگی مقابله با آن حضور دارند. امسال گردهمایی اهمیت بیشتری دارد به‌خاطر قیامی که در ایران رخ داد و تمایل مردم برای تغییر را نشان داد.

همچنین وحدت گسترده‌ای بین کشورهای عربی و اسلامی که تعدادشان بیش از ۵۰کشور است وجود دارد که در مقابل رژیم ایران و تروریسم آن بایستند.

 

قیام ایران و بازتاب خواست قیام‌کنندگان در همایش پاریس

دکتر محمد عباس ناجی تحلیلگر عرب در مصاحبه با اسکای نیوز گفت: بین همایش امسال با سال گذشته تفاوت بسیاری هست اولاً: ‌ امسال ایالات متحده از برجام بیرون آمده است ثانیا سیاست ایالات متحده در قبال ایران نیز روشن شده است. ایالات متحده مجازاتهایی علیه رژیم ایران اعمال کرده تا آن را به قبول شرایطش وادار نماید. ایالات متحده به رویارویی علیه رژیم ایران ملتزم شده است و تحریمها هم بر این رژیم اثر کرده است. در حال حاضر ارزش ریال کاهش یافته است.

آنجه همایش امسال را از سالهای قبل متمایز می‌کند دو موضوع مهم است یکی اینست که اعتراضات به لایه‌های مختلف اجتماعی از جمله بازار گسترش یافته است.

وقتی بازار تعطیل می‌کند یعنی یک بحران بزرگی در مقابل رژیم وجود دارد که نمی‌تواند با همان شیوه‌هایی که قبلاً سرکوب می‌کرد آن را خاموش نماید. وخامت اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی داخل ایران بحدی بالای رسیده است.

اهمیت همایش امسال صرفاً به بیرون کشیدن ایالات متحده از برجام محدود نمی‌شود بلکه به موضوعات و پرونده‌های دیگر رژیم مثل موارد فاحش نقض حقوق‌بشر و وخامت اوضاع معیشتی مردم به‌خاطر خالی بودن خزانه ایران هم راه می‌برد. رژیم ایران همه داراییهای مردم را صرف حمایت از شبه‌‌نظامیان مسلح در کشورهای منطقه می‌کند.

همایش امسال مقاومت ایران یک پیام بسیار مهمی به داخل ایران می‌دهد.

 

مطلب مرتبط

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f0808ff-c437-42ca-bf54-d4eb6f2ac2dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات