728 x 90

کنفرانس‌های بین‌المللی در آستانه همایش بزرگ پاریس

كنفرانس‌هاي بين‌المللي درآستانة همایش بزرگ پاريس
كنفرانس‌هاي بين‌المللي درآستانة همایش بزرگ پاريس

روز جمعه ۸تیرماه نخستین روز از همایش سه روزه مقاومت ایران در پاریس، با برگزاری دو کنفرانس بین‌المللی با شرکت شخصیت‌های برجسته سیاسی و پارلمانترها و کارشناسان و متخصصان از آمریکا و اروپا و دیگر کشورها، یک روز قبل از برگزاری گردهمایی عظیم نهم تیر، برگزار شد.

در این کنفرانس‌ها شخصیتها و منتخبان کشورهای مختلف جهان، به بحث و گفتگو پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران، به‌ویژه قیام بزرگ مردم ایران و استمرار آن در شهرهای سراسر میهن را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنرانان این جلسات، قیام در داخل و انزوای فزاینده منطقه‌یی و بین‌المللی رژیم و به‌ویژه وجود و آمادگی مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران رو در روی رژیم ولایت فقیه را نشانه‌های تغییر دوران دانستند و بر حمایت از آلترناتیو شورای ملی مقاومت به‌عنوان جایگزین دموکراتیک حکومت آخوندی تأکید کردند.

آنها همچنین حمایت خود را از برنامهٔ ده ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران اعلام کردند و جامعه جهانی را به اتخاذ سیاستی قاطع علیه رژیم، به‌رسمیت شناختن مقاومت به‌عنوان آلترناتیو آن و حمایت از خواست مردم ایران برای تغییر حاکمیت آخوندی فراخواندند.

 

 

ایران چشم‌انداز تغییر

در یکی از این کنفرانس‌های بین‌المللی تحت عنوان «ایران: چشم‌انداز تغییر»، سیاست‌مداران ارشد، متخصصان و کارشناسان از آمریکا، اروپا، خاورمیانه و کشورهای عربی، در چهار میز گرد مهم‌ترین موضوعات روز را مورد بحث قرار دادند. در اولین میز گرد کنفرانس بین‌المللی پاریس، سیاست درست در قبال ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این میز گرد تحت مدیریت سفیر لینکلن بلومفیلد دستیار پیشین وزیر خارجه آمریکا برگزار شد و شرکت‌ کنندگان آن عبارت بودند از:

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

لیندا چاوز، دستیار پیشین رئیس‌جمهور آمریکا

سفیر آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا

سناتور رابرت توریسلی

پائولو کازاکا

و دکتر ماریا رایان، رئیس بیمارستان کاتج در ایالت نیوهمشایر

 

سپاه پاسداران و دخالتها در منطقه

میز گرد دوم تحت عنوان درباره دخالتها و تروریسم رژیم آخوندی و نقش سپاه خامنه‌ای تحت عنوان «سپاه پاسداران و دخالتها در منطقه» و تحت مدیریت ولید فارس از مشاوران دونالد ترامپ در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد.

سخنرانان این جلسه عبارت بودند از:

لوییس فری مدیر پیشین ادارهٔ تحقیقات فدرال آمریکا

ژنرال جیمز کانوی، فرمانده پیشین تفنگداران دریایی آمریکا

ژنرال چاک والد، جانشین پیشین فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا

ایو ترا، دستیار مدیر و سرمقاله‌نویس فیگارو فرانسه

فدریک آنسل، نویسنده و محقق ژئوپلتیک متخصص در امور خاورمیانه

محمد سولامی، رئیس مؤسسه بین‌المللی مطالعات ایران

 

تأثیر تحریمها بر رژیم ایران

میز گرد دیگر این کنفرانس تحت عنوان «سپاه پاسداران» تحت مدیریت سفیر بلومفیلد، به بحث درباره تأثیر تحریم‌ها بر رژیم پرداخت و سخنرانان آن عبارت بودند از:

ادوارد لینتنر، معاون پیشین وزیر کشور آلمان

سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی

مایکل پریجنت تحلیلگر امور خاورمیانه از بنیاد هادسون آمریکا

برونو ترتره معاون مدیر بنیاد تحقیقات استراتژی فرانسه

ژان سیلوستر مونگرونیه، از مؤسسه توماس مور و محقق انستیتوی فرانسوی ژئوپلتیک

 

نقش و جایگاه مقاومت ایران

آخرین میز گرد کنفرانس بین‌المللی پاریس، به بحث و گفتگو درباره قیام مردم ایران و نقش و جایگاه مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دیکتاتوری آخوندی اختصاص داشت.

سفیر میچل ریس رئیس پیشین ادارهٔ طراحی سیاست در وزارت‌خارجه آمریکا مدیریت این میز گرد را برعهده داشت و سخنرانان جلسه عبارت بودند از:

مایکل موکیزی وزیر پیشین دادگستری آمریکا

جان برد وزیر خارجه پیشین کانادا

سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر

استاندار ایو بونه رئیس پیشین اطلاعات فرانسه

و استرون استیونسون هماهنگ‌کننده کازار برای تغییر در ایران

 

وضعیت ایران و چشم اندازهای آینده

در کنفرانس بین‌المللی دیگری که در نخستین روز از گردهمایی سه روزه مقاومت ایران در پاریس با شرکت دهها پارلمانتر از کشور مختلف اروپایی، کانادا و استرالیا از احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف برگزار گردید، در دو جلسه میز گرد، وضعیت ایران و چشم‌اندازهای آینده مورد بحث قرار گرفت.

جلسه اول این کنفرانس تحت ریاست مشترک نماینده ارشد پارلمان انگلستان راجر گادسیف و سناتور برایان اودامنِل از جمهوری ایرلند برگزار شد و ریاست جلسه دوم را بارنوس ورما نماینده برجسته مجلس اعیان و وزیر پیشین توسعه انگلستان و باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان برعهده داشتند.

پارلمانترهای شرکت‌ کننده در این کنفرانس ضمن همبستگی با قیام بزرگ مردم ایران، بر حمایت فزاینده بین‌المللی از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی مریم رجوی تأکید کردند و در این رابطه اهمیت بیانیه‌ها، قطعنامه‌ها و بیانیه‌های اکثریت که در آستانه گردهمایی مقاومت در کشورهای مختلف به‌ثبت رسید و منتشر شد را مورد توجه قرار دادند.

آنها تصریح کردند که ادامه اعتراضات و قیام در شهرهای مختلف ایران نشان می‌دهد که این رژیم نه تنها قادر به پاسخگویی به هیچ‌یک از خواسته‌ها و مطالبات برحق مردم ایران نیست، بلکه همین رژیم ریشه اصلی مشکلات و بحرانهای اقتصادی و سیاسی در ایران است.

پارلمانترهای کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا در سخنرانی‌های خود به اتخاذ سیاستی قاطع علیه رژیم آخوندی فراخوان دادند و افزودند

ما به‌عنوان نمایندگان منتخب مردم از جامعه جهانی می‌خواهیم که در کنار مردم ایران و خواسته‌های بر حق آنها قرار گیرد.

 

کمیسون خارجه شورا

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2e5fea8-0a63-49c4-a259-e4b86f9bf278"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات