728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار اروپا,

بیانیه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق

-

بیانیه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
بیانیه استرون استیونسون رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق
30ژانویه 2015
گزارشهای تصفیهٴ قومی و نسل‌کشی، کوچاندن اجباری، سوزاندن مساجد و خانه‌های مردم اهل تسنن در مناطق مختلف عراق به‌ویژه در استان دیالی توسط شبه‌نظامیان بی‌رحم شیعی وابسته به نیروی تروریستی قدس (رژیم) ایران که بعضاً توسط پرسنل نظامی عراق پشتیبانی می‌شده‌اند، ما را شوکه کرده است.
طبق اظهارات بازماندگان، مردم توسط مردانی که یونیفورم داشتند، با سرهای رو به پایین و کنار هم از خانه‌هایشان بیرون برده شدند. سپس در گروه‌های کوچک به یک زمین هدایت شدند، مجبورشان کردند زانو بزنند و تک به تک به آنها شلیک شد. دست‌کم 72تن از اهالی شامل کودکان اعدام شدند. شبه‌نظامیان 1400 خانه و 12 مسجد در دهات شروین را بمب‌گذاری کردند و به‌آتش کشیدند.
چنین جنایاتی جنگ ما را در عراق علیه داعش تضعیف می‌کند. شبه‌نظامیان طرفدار (رژیم) ایران در مناطق وسیعی از عراق سلطه دارند و عکس‌برگردان داعش هستند یا به‌قول بعضی از مقامات کردی عراقی، آنها بدتر از داعش هستند و در حال ارتکاب جنایات علیه بشریت هستند. ما به‌طور مستمر هشدار داده‌ایم که دخالتهای (رژیم) ایران در عراق و هژمونی آن بر دولت قبلی عراق تحت دست‌نشانده‌اش نوری مالکی، شرایط ایده‌آل را برای ورود داعش به این کشور ایجاد کرد. تا وقتی ریشهٴ رژیم ایران کنده نشود و از عراق خلع‌ید نشود، جنگ علیه داعش پیروز نخواهد شد.
بنابراین ما خواستار یک واکنش قاطع عربی و بین‌المللی هستیم و به اقدامات فوری زیر فرا می‌خوانیم:
ما از نخست‌وزیر حیدر العبادی می‌خواهیم این جنایات را قویاً محکوم کند، مسببین آن‌را افشا کند و عناصر نیروی قدس مثل هادی العماری را برکنار و مجازات بکند. بی‌عملی منجر به تشدید این جنایات خواهد شد...
همان‌طور که قبلاً اعلام کرده بودیم، مهم‌ترین قدم کلیدی در حل بحران عراق، خلع‌ید از رژیم ایران، نیروی قدس و به‌اصطلاح شبه‌نظامیان شیعی آن از عراق است. این کار بدون وارد شدن فوری آمریکا و ائتلاف میسر نمی‌شود. این امر به همان میزان سیاست کنونی بمباران هوایی مواضع داعش اهمیت دارد... .
شورای امنیت ملل‌متحد باید جنایت رژیم ایران و شبه‌نظامیانش در عراق و سوریه را مانند جنایات داعش محکوم کند. این جنایات باید به دادگاه جنایی بین‌المللی احاله داده شوند. جنایاتی که این نیروها در ماه‌های اخیر در دیالی، بغداد، صلاح‌الدین، بابل و نقاط دیگر مرتکب شده‌اند، از جنایاتی که داعش مرتکب می‌شود کم اهمیت‌تر نیست..
در اطلاعیهٴ استرون استیونسون، رئیس بنیاد اروپایی آزادی عراق سوابق امر و گزارشهای تکان‌دهنده‌یی از جنایات شبه‌نظامیان رژیم در دیالی یادآوری و خاطرنشان شده است: «عامل اصلی این جنایات نیروی تروریستی قدس (رژیم) ایران است. دخالت (رژیم) ایران و جنایاتش در عراق، بیشترین زمینه را برای رشد داعش فراهم می‌کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f88079f0-83dd-4819-895d-0b7ca6e586d9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات