728 x 90

روسیه و چین پرتاب موشک جدید توسط کره شمالی را محکوم کردند

پرتاب موشک توسط کره شمالی
پرتاب موشک توسط کره شمالی
بنا‌ به گزارشات رسیده در تاریخ 24شهریور 96: کرۀ شمالی با پرتاب یک موشک دیگر، به آخرین تحریم‌هایی که علیه این کشور وضع شد، پاسخ داد. این موشک با عبور از آسمان ژاپن، تنش در منطقه را باز هم بیشتر کرد.

بامداد جمعه ۲۴شهریور، یعنی کمتر از یک هفته بعد از این‌که شورای امنیت هشتمین مجموعۀ تحریم‌ها علیه کره شمالی را اعلام کرد، دولت این کشور موشک تازۀ خود را از نزدیکی پایتخت – پیونگ یانگ - پرتاب کرد.

قبلاً کره شمالی روز سوم سپتامبر یک بمب هیدروژنی را آزمایش کرد که واکنش تند‌ آمریکا را برانگیخت و در نهایت به تشکیل جلسۀ شورای امنیت و تصویب تحریم‌های تازه منجر شد.

اینک بار دیگر، شورای امنیت باید در بعدازظهر روز جمعه ١۵سپتامبر جلسۀ اضطراری دیگری برای رسیدگی به آخرین پرتاب موشک تشکیل دهد. دونالد ترامپ هنوز در این مورد واکنشی نداشته اما دبیرکل سازمان ناتو شلیک موشک کره شمالی را به‌عنوان 'تهدید جدی علیه صلح' محکوم کرد.
این بار، چین نیز بلافاصله واکنش نشان داد و با محکوم کردن پیونگ یانگ اعلام کرد که 'پکن با زیر پا گذاشتن قطعنامه‌های شورای امنیت توسط کره شمالی و هم‌چنین آزمایش‌های موشکی این کشور شدیداً مخالف است'. چین در عین‌حال طرفین را به آرامش دعوت کرده است.
اتحادیۀ اروپا و روسیه نیز پرتاب موشک را 'به‌شدت محکوم' کردند.

بیشتر بخوانید:

کره شمالی در واکنش به تحریم‌ها آمریکا را تهدید به تلافی‌جویی کرد

در پی اعمال تحریمهای شدید شورای امنیت سازمان ملل‌متحد بر کره شمالی، این کشور آمریکا را تهدید به تلافی‌جویی به‌خاطر تنظیم این تحریمها کرده است.
در بیانیه‌یی که خبرگزاری دولتی 'کی سی ان ای' منتشر کرده آمده است: این تحریم که روز شنبه به‌اتفاق آرا تصویب شد 'نقض خشونت‌بار حاکمیت ملی ما' است.
همزمان در روز دوشنبه کره جنوبی گفت: پیونگ یانگ پیشنهاد شروع مذاکرات را به‌عنوان تلاشی غیرصادقانه رد کرده است.
تحریمهای تازه با هدف کاهش درآمد صادراتی کره شمالی به میزان یک‌سوم اعمال می‌شود.
شورای امنیت سازمان ملل در پی آزمایشهای مکرر موشکی کره شمالی که باعث افزایش شدید تنش در شبه جزیره کره شده این تحریمها را اعمال کرد.
کره شمالی در اولین واکنش جدی خود در روز دوشنبه تأکید کرد که از برنامه جنجالی توسعه اتمی خود دست نخواهد کشید.
خبرگزاری دولتی کی سی ان ای گفت: پیونگ یانگ در حالی که با تهدیدهای آمریکا روبه‌روست 'بازدارنده اتمی و دفاعی خود را روی میز مذاکره نخواهد گذاشت.'
این بیانیه با اشاره به نقش آمریکا در تهیه تحریمهای اخیر می‌گوید که واشینگتن 'بهای جرم خود را... . هزاران بار خواهد پرداخت.'
بانگ هوانگ هیوک سخنگوی دولت کره شمالی در جریان نشستی منطقه‌یی در مانیل، پایتخت فیلیپین، به خبرنگاران گفت: 'بدتر شدن اوضاع در شبه جزیره کره و هم‌چنین مسائل اتمی محصول رفتار آمریکاست.'
او گفت: 'ما تأیید می‌کنیم که هرگز برنامه موشکهای بالستیک و اتمی خود را روی میز مذاکره نمی‌گذاریم و در زمینه تقویت تسلیحات اتمی خود یک سانتی متر هم عقب نمی‌رویم.'
به گفتۀ منابع نظامی آمریکایی، آخرین موشک کره شمالی یک موشک میان‌برد بوده که بعد از طی مسافت حدود ٣٧٠٠ کیلومتر، در اقیانوس آرام افتاده است. ژاپن اعلام کرد که این موشک از آسمان جزیرۀ هوکایدو عبور کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1c35727-a297-47e0-b1bc-ac9641cbc59e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات