728 x 90

اخبار اوكراين,

تشدید درگیریهای شرق اوکراین در آستانه آتش‌بس

-

درگیریهای شرق اوکراین
درگیریهای شرق اوکراین
در آستانه اجرای آتش‌بس مورد توافق سران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در شرق اوکراین، مبادله آتش میان نیروی‌های ارتش و جدائی‌خواهان طرفدار روسیه در این منطقه بیش از پیش تشدید شده است. آتش‌بس قرار است از یکشنبه‌شب آغاز شود.
 آمریکا دوازده جنگنده پیشرفته آ ۱۰ خود را در آلمان مستقر می‌کند. در چارچوب این توافق قرار است یک منطقه بی‌طرف میان ارتش اوکراین و جدائی‌طلبان ایجاد شود، نیروهای توپخانه منطقه را ترک کنند و زندانیان دوطرف مقابله شوند.
روز جمعه نیروهای اوکراین و جدائی‌خواهان هر کدام دیگری را مسئول مرگ تعداد زیادی سرباز و غیرنظامی دانستند. درگیریهای به‌ویژه در منطقه "دبال‌تسوه " شدت داشت که به‌لحاظ اتصال مناطق مختلف شرق اوکراین از اهمیت زیادی برخوردار است.
یک سخنگوی ارتش اوکراین گفت:‌شبه‌نظامیان تلاش می‌کنند مواضع ما را اشغال کنند، اما نیروهای ما مواضع خود را حفظ کرده‌اند. درپی این درگیریها، پترو پوروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به موفقیت طرح آتش‌بس مینسک ابراز تردید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee880059-a54b-4fff-9d54-e95e0507c624"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات