728 x 90

یک فرمانده ارشد ارتش افغانستان: رژیم ایران دشمن ماست

یک ژنرال ارتش افغانستان - ایران دشمن ماست
یک ژنرال ارتش افغانستان - ایران دشمن ماست

ژنرال نورالله قادری، فرمانده لشکر ۲۰۷ ظفر در غرب افغانستان اعلام کرد که دولت ایران در برابر افغانستان سیاست دوگانه دارد. این دولت دشمن افغانستان است.

قادری گفته است، دولت ایران مداخله خود را در افغانستان با تمرکز بر استانه فراه در غرب این کشور افزایش داده است.

 

رژیم ایران به ظاهر دوست اما دشمن افغانستان است

بر اساس گزارش سایت خبری سلام تایمز افغانستان؛ ژنرال نورالله قادری تأکید کرده است، رژیم ایران در برابر حکومت افغانستان سیاست دوگانه دارد، در حالیکه خود را دوست مردم افغانستان وانمود می‌کند، در واقعیت دشمن بوده است.

قادری گفته است:«ما یک دشمن بیرونی داریم و با هر طرف دست به گریبان هستیم. ما با ایران کشوری که آن را دوست خود می‌گوییم ۲۹۰ کیلومتر مرز مشترک داریم. اما بر عکس رژیم ایران دشمن ما است».

 

جنگ کمبود آب در آینده با رژیم ایران

سلام تایمز در گزارش خود به‌نقل از تحلیلگران افغانستان نوشته است، منافع رژیم ایران هم‌چنان در گرو تأمین آب ولایتهای شرقی‌اش است و نگران است که سد بخش آباد استان فراه در آینده تهدیدی برای این امر محسوب شود.

حسن روحانی، رئیس حکومت ایران اخیراً گفته بود، که ساخت سدهای آبگردان در کشورهای همسایه از جمله افغانستان برای‌شان قابل‌قبول نیست.

محمد رفیق شهیر فعال سیاسی افغان گفته است، حکومت ایران از برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استانهای شرقی ایران به‌دلیل کمبود شدید آب به مخالفت با احداث سد در استان فراه پرداخته است.

این موضوع برای رژیم ایران بسیار حساس است. مناطق شرقی ایران با خشکسالی شدید مواجه بوده است و تظاهرات زیادی به‌خاطر کمبود آب در استانهای شرقی ایران برپا شده است ».

 

تظاهرات مردم افغانستان علیه دخالتهای رژیم ایران

بر اساس گزارش سلام تایمز، جنبش صلح خواهی مردمی اخیراً در برابر سفارت رژیم ایران در کابل چادرهای تحصن برپا کرده بود و در بنرهایی که مخاطب آن مردم ایران بود نوشتند:« حکومت شما مشغول پشتیبانی از گروه‌های ستیزه‌جو در افغانستان است».

تحصن جنبش صلح خواهان افغانسان مقابل سفارت رژیم در کابل

تحصن جنبش صلح خواهان افغانسان مقابل سفارت رژیم در کابل

 

در بخش دیگر از بنرهای تحصن کنندگان نوشته شده بود:«خطاب به مردم ایران! آب ما زندگی شما را نجات می‌دهد، اما حکومت شما زندگی ما را از ما می‌گیرد».

اما مقامهای ایرانی همواره هر گونه روابط و همکاری مالی و نظامی با طالبان را رد کرده و گفته‌اند،... با طالبان فقط تماس دارند اما رابطه ندارد.

مطالب مرتبط:

یک گروه طالبان در افغانستان با افشای طرح تخریبی رژیم ایران به روند صلح پیوست

حمله مهاجمان مسلح به وزارت کشور افغانستان در کابل

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb3cd046-2ab5-4af3-8559-2eeb33dd841d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات