728 x 90

عضو پارلمان افغانستان: طالبان با سلاحهای ساخت رژیم ایران می‎جنگد

حمایت رژیم ایران از عناصر مسلح گروه طالبان
حمایت رژیم ایران از عناصر مسلح گروه طالبان

کرام الدین رضازاده، نماینده ولایت غور در مجلس نمایندگان افغانستان روز شنبه ششم مرداد ۹۷ گفت که طالبان با سلاحهای ایرانی در این ولایت می‌جنگد.

به گزارش رسانه‌های افغانستان، کرام الدین رضازاده عضو مجلس نمایندگان این کشور گفته است، سلاحهای گروه طالبان که به دست نیروهای خیزش مردمی در غور افتاده، ساخت ایران است.

از دو هفته به این‌سو، افراد وابسته به گروه طالبان بر بخش‌هایی از غرب شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور افغانستان حملاتی را انجام داده‌اند.

این در حالی است که بارها نسبت به حمایت رژیم ایران از عناصر مسلح گروه طالبان در غرب افغانستان گزارشهایی وجود داشته است.

پیش از این نیز، ولی محمد احمدزی، یکی از فرماندهان نظامی افغان، رژیم ایران را به پشتیبانی از طالبان در ولایت‌های هلمند و نیمروز افغانستان متهم کرده گفته بود که «هراس‌افکنان» در هلمند و نیمروز از سوی پاکستان و ایران حمایت می‌شوند.

علاوه بر این، اصحاب الدین روشان فرمانده تیپ چهارم لشگر ۲۱۵میوند نیمروز، از دخالتهای مستقیم رژیم ایران در این ولایت شکایت کرده گفته بود که در کنار دیگر تجهیزات، ایران وسایل ساخت مینهای زمینی را در اختیار گروه طالبان قرار می‌دهد.

 

سابقه رژیم ایران در حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان

خالد بن سلمان سفیر عربستان سعودی در آمریکا در افشای گوشه‌ای از تروریسم رژیم ایران گفت: گذشته رژیم ایران آکنده از حمایت از تروریسم است. به عقیده او هنوز رژیم ولایت فقیه عناصر القاعده را در خاک ایران پذیرایی می‌کند و تا همین تاریخ حمزه پسر بن‌لادن در ایران زندگی می‌کند.

حمزه بن‌لادن پسر بن‌لادن که از ۲۹سال پیش از افغانستان خارج شد، در سوریه یا ایران مستقر شده است. اگر چه در ظاهر القاعده سنی است و رژیم ایران به‌عنوان یک حکومت شیعه مخالف سنیهاست ولی بر سر منافع خود با این گروه اشتراک عمل دارد. گروه القاعده نیز شیعیان را رافضی می‌نامد ولی به توصیه بن‌لادن عناصر مسلح این گروه مجاز نیستند که منافع رژیم ایران را هدف قرار دهند.

 

اسناد اطلاعات مرکزی آمریکا

اداره اطلاعات مرکزی آمریکا اسنادی را منتشر کرده که رابطه میان رژیم ایران و گروه القاعده را اثبات می‌کند. از زمان کشته شدن اسامه بن‌لادن در ماه می‌۲۰۱۱، آمریکا روابط میان رژیم ایران و القاعده را زیر نظر گرفت و گفت، میان رژیم ایران و القاعده همکاریهای مستمری وجود دارد.میان آنها این توافق وجود دارد که به یکدیگر تهاجم نکنند.

در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ تعدادی از عناصر القاعده به ایران فرار کردند. منابع اطلاعاتی گفتند که رژیم ایران این شرط را برای پذیرش آنها گذاشت که به آمریکا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس ضربه بزنند. اسناد نشان می‌دهد که رژیم ایران با ابوحفص الموریتانی یکی از نزدیکان بن‌لادن روابط مستقیم داشته است.

دو تن از اعضای مصری گروه القاعده به‌نامهای سیف العدل و ابو محمدالمصری از سران برجسته القاعده در ایران زندگی کرده‌اند.

 

افشاگریهای دکتر حسن هاشمیان

دکتر حسن هاشمیان متخصص امور ایران و تحلیل گر سیاسی ایرانی در اواخر تیرماه ۹۷به تلویزیون  العربیه گفت: رژیم ایران به‌دلیل خصومت با عربستان سعودی عقیده دارد که هر اقدامی که علیه این رژیم می‌شود توسط عربستان سعودی هماهنگ شده و با بکارگیری عناصر القاعده علیه سعودی کارت جدیدی را برای ایجاد فشار علیه این کشور وارد می‌کند. حمزه بن‌لادن هنوز در ایران است و تحت نظر اطلاعات ایران عمل می‌کند.

او اضافه می‌کند، اگر بخواهیم ماهیت رابطه میان رژیم ایران و القاعده و اعضای مهم این گروه که از ایران خارج شدند مانند سیف العدل و ابوحفص الموریتانی را بررسی کنیم جزئیات زیادی وجود دارد.

دکتر حسن هاشمیان در بخش دیگری از افشاگری‌هایش علیه رژیم می‌گوید: شما می‌دانید که ابو مصعب الزرقاوی در افغانستان بود. وقتی حسن کاظمی قمی سفیر این رژیم در بغداد شد، زرقاوی را به عراق منتقل کردند. رژیم ایران از یک طرف از زرقاوی برای تهاجم به آمریکا استفاده کرد و از طرف دیگر او را برای تحریک شیعیان در عراق بکار گرفت. بعد از زرقاوی هم داعش و ابو بکر البغدادی و مشابه آنها آمدند. رژیم ایران تمامی این کارتها را در زمان مناسب بکار گرفته است.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/051b54c5-63de-4902-96be-5bf07bf854de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات