728 x 90

اختلاس عوامل رژيم,

گزارش رویتر از کنترل ارتباطات کل ایران توسط ارگان غارتگر موسوم ستاد اجرایی فرمان خمینی

-

خبرگزاري رويتر
خبرگزاري رويتر
خبرگزاری رویتر در گزارشی درباره کنترل ارتباطات کل ایران توسط ستاد اجرایی فرمان خمینی، از یک فقره دیگر از چپاولهای افسار گسیخته ولی‌فقیه ارتجاع برداشت.
به گزارشی درباره نقش این ارگان غارتگر وابسته که توسط رویتر روز دوم دی (24دسامبر) افشا شده است،
گزارش:
خامنه‌ای نظارت بر ارگان چپاولگری به نام «ستاد اجرایی فرمان امام» را بر عهده‌دارد. این اسم از فرمان خمینی گرفته شده و یکی از قویترین نهادهای رژیم است که طی 6سال گذشته تبدیل به یک بازوی عظیم اقتصادی شده است و تقریبا در هر بخشی از صنعت ایران سهام دارد. از فعالیتهای بانکی و مالی، نفت و مخابرات گرفته تا تولید قرصهای ضدبارداری و حتی پرورش شترمرغ.
بنابر گزارش رویتر، جمع داراییهای غیرمنقول ستاد، املاک و مستغلات و اموال دیگرش، حدود 95 میلیارد دلار است. این رقم چیزی حدود 40% بیشتر از صادرات نفتی کشور در سال گذشته است. این عدد برگرفته از تجزیه و تحلیل بیانیه‌های مقامهای رسمی ستاد، آمار بورس اوراق بهادار تهران، وب سایتهای شرکتی به اضافه اطلاعاتی از وزارت خزانه‌داری آمریکا است.
راهی که ستاد این ثروت را از آن خود میکند، مصادره املاک است. تحقیقات ششماهه نشان میدهد ستاد این قدرت عظیم را از مصادره هزاران شهروند عادی به‌دست آورده است. جالب اینکه هیچ سازمانی حق نظارت بر اموال ستاد را ندارد. ارائه یک شمای کلی از دخل و خرج ستاد ممکن نیست. دفاتر حسابرسی این سازمان حتی از دسترس مجلس (ارتجاع) نیز خارج است.
کنترل این امپراطوری عظیم اقتصادی تنها به‌دست یک نفر است و او شخص خامنه‌ای است. او تصمیم نهایی را در مورد تمام موضوعات حکومتی میگیرد. برنامه هسته‌ای کشور در دایره قدرت اوست. خامنه‌‌ای است که تصمیم خواهد گرفت موضع ایران در مذاکرات چیست.
به گزارش رویتر در ابتدای سال 2009، دو نهاد بسیار قدرتمند وابسته به رژیم یعنی سپاه و ستاد با تشکیل یک کنسرسیوم، شرکت عظیم ارتباطات ایران را به قیمت 7. 8 میلیارد دلار خریداری کردند. این بزرگترین معامله در تاریخ بورس سهام در ایران بوده است.
تعدادی از مقامهای بالای ستاد به پستهای بالای حکومتی منصوب شده‌اند. در ماه اوت روحانی، محمد شریعتمداری را که عضو هیئت مدیره ستاد بود، به‌عنوان معاون اجرایی خود برگزید.
موارد متعدد نشان میدهد، همواره یک دری وجود دارد که یک پاشنه آن بروی دولت و یک پاشنه آن بروی ستاد می‌چرخد و مقامهای دولتی از مقامهای ستاد برگزیده می‌شوند و یا بالعکس.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e27e29cc-efeb-4c0f-876a-d29e9dfba382"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات