728 x 90

حمايت جهاني از مقاومت ایران,

حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس در ۲۳خرداد ۹۴ (۱۳ژوئن)

-

ژرارد دپره - روبرت روشفور - اگیدیوس واریکیس
ژرارد دپره - روبرت روشفور - اگیدیوس واریکیس
ژرارد دپره – رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
برادران و خواهران مقاومت ایران، دوستان گرامی ایرانی، چه آنهایی که در خارج ایران هستید، چون رانده شده یا آن‌را ترک کرده‌اید، یا آنهایی که در داخل کشور هستید، تمام کسانی که اشتیاق آزادی دارید تا در یک نظام دموکراتیک زندگی کنید. مایلم پیامی به شما بدهم. من ژرارد دپره، عضو پارلمان اروپا هستم. در بطن پارلمان اروپا من مسئولیت یک گروه پارلمانی بسیار مهم را بر عهده‌ دارم؛ از تمام کشورهای اتحادیه اروپا که گردهم آمده‌اند برای نبرد در کنار خانم رجوی و دفاع از آرمان یک ایران آزاد. سال گذشته من با دهها هزار تن دیگر در پاریس بودم، در گردهمایی ویلپنت و به‌گونه‌یی استثنایی تحت تأثیر قرار گرفتم، هم از کثرت ایرانیان حاضر و هم به‌خاطر اهمیت هیأتهای خارجی که برای حمایت از مقاومت ایران آمده بودند و نیز از اشتیاق همهٴ کسانی که آمده بودند تا خواست خودشان را برای آزادی و دموکراسی ابراز کنند. گردهمایی بعدی ویلپنت روز 13ژوئن در پاریس برگزار خواهد شد. تلاش کنید خودتان را برسانید و حمایت خودتان را از مقاومت ایران ابراز کنید. این لازم‌تر از هر زمان دیگری است.

روبرت روشفور – نایب‌رئیس جنبش دموکراتیک فرانسه، نمایندهٴ پارلمان اروپا
از همهٴ شما می‌خواهم 13ژوئن به ما ملحق شوید، هنگام برگزاری کنگرهٴ بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ویلپنت، چون این ضروری است، در شرایط فعلی که هر روز از ایران صحبت می‌شود، از مذاکراتی که به‌نظر من هنوز به فرجامی نرسیده و هفته‌های آینده ادامه می‌یابد، به‌طور خاص پیرامون رابطه 5 عضو شورای امنیت و آلمان با رژیم ایران. ما دموکراتها باید نشان بدهیم که از یک‌طرف مقاومت ایران را فراموش نمی‌کنیم و در عین‌حال باید مستمراً در فکر ما باشد. زیرا در هر حال این مقاومت آیندهٴ ایران است. صادقانه می‌گویم من در این گردهمایی شرکت خواهم کرد و امیدوارم که بسیار زیاد باشیم هم برای حمایت از مقاومت ایران و هم برای این‌که بگوییم، به آن نیازمندیم. ما به آن نیاز داریم، چون نبرد برای دموکراسی یک نبرد جهانی است... نبردی برای آزادی و دموکراسی. برای این‌که بتوانیم تفکر کنیم، بتوانیم عمل کنیم، این‌که زنان از حقوقی برخوردار باشند که در همه‌جا به‌رسمیت شناخته شده باشد. در این راستا، ایران، این کشور با شکوه، با تاریخی قابل ملاحظه نمی‌تواند به فراموشی سپرده شود. همراه ایرانیان آزاده باشیم، همراه مقاومت ایران باشیم، چون مقاومت ایران با ما است. قرار همهٴ ما 13ژوئن در ویلپنت.

اگیدیوس واریکیس - نمایندهٴ شورای اروپا از لیتوانی
... من از همه جنبش‌های دموکراتیک حمایت می‌کنم... البته که ما تحولات منطقهٴ شما را دنبال می‌کنیم و فکر می‌کنم این جنبش ( مقاومت ایران) تنها جنبشی است که بدون هیچ استثنایی حامی حقوق‌بشر و دموکراسی است. این در واقع جنبشی است که می‌خواهد جامعه‌یی مبتنی بر عدالت برپا کند. به همین دلیل نسبت به این مسأله سمپاتی دارم و به‌عنوان یک سیاستمدار تلاش می‌کنم در عرصه بین‌المللی از آن حمایت کنم... دقیقاً 25سال پیش ما کشور خود را احیا کردیم. اکنون زمان آن رسیده که به این سازمان کمک کنیم. من می‌فهمم که وضعیت در منطقه بسیار پیچیده است و نیروهای بسیار زیادی هستند که با یکدیگر مبارزه می‌کنند و با یکدیگر در رقابتند. اما در این وضعیت باید انتخاب کنید که در کدام طرف قرار می‌گیرید. بنابراین من... از اپوزیسیون ایران حمایت می‌کنم... به نظر من گردهمایی ( مقاومت ایران در پاریس) موفق خواهد بود و مانند همیشه سیاستمداران برجسته‌یی در آن شرکت خواهند کرد. این همان چیزی است که برای آن تلاش می‌کنیم. احساس می‌کنم هر سال این گردهمایی چیز جدیدی از لحاظ کیفیت دارد. افراد جدیدی هستند و ایده‌های جدیدی مطرح می‌شود. به نظر من این سازمان دارد قوی‌تر می‌شود. این جنبش از حمایت اخلاقی در خارج از کشور برخوردار است... همهٴ مردم ایران را تشویق می‌کنم تحولات نه تنها داخل کشور بلکه تحولات اپوزیسیون را هم دنبال کنند؛ چرا که بسیار مهم است. لذا بهترین آرزوها را برای این گردهمایی دارم و قصد دارم در آن شرکت کنم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd0d7dcc-4028-4b89-a0a2-44cec5def002"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات