728 x 90

واشنگتن _ کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت؛ معرفی کتاب «ایران، فراخوان برای عدالت، پرونده حسابرسی از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت»

 معرفی کتاب «ایران، فراخوان برای عدالت، پرونده حسابرسی از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت»
معرفی کتاب «ایران، فراخوان برای عدالت، پرونده حسابرسی از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت»

 

واشنگتن

کنفرانس دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت

با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و حقوقی

۱۴مرداد۱۴۰۰-۵ اوت ۲۰۲۱

 

همزمان با تحلیف آخوند ابراهیم رئیسی جلاد قتل‌عام ۶۷ دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا با برگزاری یک کنفرانس آنلاین کتاب جدید خود را با عنوان «ایران، فراخوان برای عدالت – پرونده حسابرسی از ابراهیم رئیسی به‌خاطر جنایت علیه بشریت» معرفی می‌کند.

این کنفرانس با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و حقوقی از ساعت ۱۷۰۰ به وقت اروپا و ۱۴۳۰ به وقت ایران شروع شد.

در این کنفرانس وزیر مایکل موکیزی، سناتور جوزف لیبرمن، سر جفری رابرتسون و علیرضا جعفرزاده سخنرانی می‌کنند.

 

علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن:

«کتاب حاضر پرونده رئیسی برای قرار گرفتن در مقابل عدالت در یک دادگاه بین‌المللی را می‌گشاید. مدارک انبوهی که نقش کلیدی رئیسی را در قتل‌عام سال۶۷ نشان می‌دهند توسط هفت گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد و سازمان عفو بین‌الملل مورد تأیید قرار گرفته‌اند. فراخوان قرار دادن رئیسی در برابر عدالت از طرف بستگان قربانیان تا عموم مردم ایران، از سازمان ملل‌متحد تا سازمانهای حقوق‌بشری بین‌المللی، از کنگره آمریکا تا رؤسای دولتهای اروپایی و پارلمانترهای برجسته از سراسر جهان به گوش می‌رسد».

علیرضا جعفرزاده معاون دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشنگتن

 

جفری رابرتسون رئیس سابق دادگاه جنایی سیرالئون

ده سال پیش من در واشنگتن در رابطه با کشتار زندانیان در زندان ایرانیان تحقیق می‌کردم و در آنجا آنچه که در روزنامه‌ها ترجمه شده بود را مطالعه کردیم. در رابطه با آن چیزی که جنایت علیه بشریت نامگذاری می‌شود. این قابل مقایسه است با آن چه در ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم انجام شد.
در این رابطه باید در نظر گرفت که کسانی که عامل جنایت علیه بشریت هستند شامل مصونیت نیستند. ما بررسی کردیم که اینها چگونه بدون این‌که مدارک کافی داشته باشند زندانیان را اعدام کردند. حتی دوران محکومیت بسیاری از آنان تمام شده بود. رئیسی جزیی از هیات مرگ بود که کشتار زندانیان را انجام می‌داد. زندانیانی که بسیاری از آنان از مجاهدین خلق بودند. آنان مخالف حکومت فعلی بودند که در ابراز مخالفتشان به اعدام محکوم شدند.
کشتار جمعی زندانیان از اپوزیسیون اصلی ایران با یک فرمان مذهبی انجام شد. و این زمانی بود که رژیم ایران هم با همسایگان خودش در جنگ بود. در واقع این‌طور منعکس شده که در یک انتقام حکام رژیم دستور دادند که چنین عمل وحشیانه‌ای علیه زندانیان صورت بگیرد. این چیزی بود که جانشین خمینی یعنی منتظری به آن اذعان کرده است. او گفت تاریخ بد در مورد تصمیم ما قضاوت خواهد کرد. یعنی از بالاترین سطح و سران رژیم به آن اعتراف کردند. پس شواهد و مدارکی که وجود دارد را می‌توانم خلاصه کنم. که به‌طور ناگهانی زندانها قفل شدند. اجازه ملاقات به خانواده‌ها داده نشد. یک هیأت مرگ تشکیل شد و رئیسی در میان آن هیأت بود. هر زندانی را مورد سؤال و بازجویی قرار می‌دادند و کسانی که از سال۱۹۸۰ به بعد جزء هواداران مجاهدین بودند از آنها یک سؤال می‌کردند که آیا هنوز ارتباطی با سازمان مجاهدین دارند یا خیر. آنها که جواب مثبت می‌دادند را در گروه‌های ۶نفره از جراثقال حلق‌آویز می‌کردند.
اجساد در ماشینهای یخچالدار به‌طور انبوه انباشته می‌شد و نیمه‌شب در محلهای ناشناخته دفن می‌شدند و هیچ اطلاعاتی به خانواده‌ها در مورد محل دفن آنان داده نمی‌شد. هزاران نفر به این ترتیب کشته شدند.
بنابراین دادگاه جنایی بین‌المللی باید در این رابطه وارد شود تا ما بتوانیم پرونده را به آنجا ارجاع دهیم چون موضوعی است که به دادگاه بین‌المللی مربوط می‌شود. روشهای شناخته شده‌ای وجود دارد که امکان این حسابرسی بین‌المللی را میسر می‌کند.
پرونده رئیسی باید از طریق این ارگانها و مراجع حقوقی و بین‌المللی باید مورد توجه قرار بگیرد.

جفری رابرتسون رئیس سابق دادگاه جنایی سیرالئون

 

مایکل موکیزی: وزیر دادگستری سابق آمریکا

رئیسی قبلاً در کنفرانس مطبوعاتی پذیرفت در اقدام علیه بشریت شرکت کرده است.
قبلا انتشاراتی در مورد قتل‌عام وجود داشته است یک کمیته مرگ وجود داشت که حکم اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی را تصویب می‌کرده و این به‌خاطر دستوری بوده که خمینی با استفاده از دستورات دینی خود آنرا توجیه کرده است.
قربانیان عمدتاً از سامان مجاهدین خلق ایران بودند و بسیاری از آنها موقع اعدام به‌طرز فجیعی کشته شدند.
شورای ملی مقاومت ایران در این رابطه تحقیقات خودش را منشتر کرده که علاوه بر قتل‌عام زندانیان سیاسی شامل ۱۵۰۰تظاهر کننده است که در تظاهرات سالهای گذشته کشته شدند.
اگر کسی فکر می‌کند مقامات این رژیم به‌طور داوطلبانه از سرکوب دست می‌کشند خیال‌پردازی خواهد بود.
آنها اشاره کرده‌اند باید هر اقدامی هر چند سبعانه انجام بدهند تا حکومت را سرپا نگهدارند.

مایکل موکیزی: وزیر دادگستری سابق آمریکا

 

سناتور جوزف لیبرمن

این گفته‌ای از چرچیل است که اگر به عقب برگردیم می‌توانیم بفهمیم در آینده به کجا خواهیم رفت.
این رژیم در واقع منشاء افراطی‌گری تحت پوشش مذهب در منطقه بوده است و الآن به‌عنوان مهمترین و بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان شناخته می‌شود.
این یک رژیم شرور است و در پی ساخت سلاح اتمی است و مداخله و جنگ‌افروزی می‌کند در کشورهای منطقه و در داخل یکی از سبعانه‌ترین فشارها را اعمال می‌کند.
در همین رابطه مسئول قتل متأسفانه و به‌صورت تراژیک قتل‌عام ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که اکثراً از مجاهدین خلق بوده‌اند می‌باشد.
در آن زمان که خیلی واضح بود این دستورها از کجا آمده و رئیسی آنزمان در هیات مرگ بوده و الآن رئیس‌جمهور شده است. 
نباید این عمل را به زمان بسپاریم و بگذاریم ادامه پیدا کند.

رئیسی خودش چیزی را انکار نمی‌کند و تلاش می‌کند که قتل‌عام و نسل‌کشی آن چیزی را که انجام شده را توجیه و مشروع کند.
بنابراین به‌خاطر این جنایت علیه بشریت بایستی به دست عدالت سپرده شود و حتماً محاکمه شود.

سناتور جوزف لیبرمن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9c71df9-a6c7-4b01-8627-aaaa885f048e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات