728 x 90

اتحادیه اروپا نشست اضطراری برای بررسی تنشهای لبنان برگزار می‌کند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۹مهر، نشست اضطراری برگزار می‌کند تا به تنشهای شدید در لبنان پس از حملات اسراییل به این کشور واکنش نشان دهند. به‌گزارش خبرگزاری رویترز و فرانسه، این نشست غیررسمی به درخواست جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برگزار می‌شود.

به گفته سخنگوی اتحادیه، این نشست ویدیویی در ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی (۱۵ به وقت گرینویچ) برگزار می‌شود و بر واکنش به وضعیت نگران‌کننده لبنان متمرکز است.

پس از کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در حملات هوایی اسراییل، تنشها در این کشور افزایش یافته است. اسراییل به حملات هوایی خود علیه حزب‌الله و اهدافی در بیروت ادامه می‌دهد. این وضعیت، قدرتهای بین‌المللی را بر آن داشته تا تلاش کنند از تشدید درگیریها به یک جنگ گسترده‌تر در منطقه جلوگیری کنند.

فیلیپو گراندی، رئیس سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: بیش از ۲۰۰هزار نفر در داخل لبنان آواره شده‌اند و بیش از ۱۰۰هزار نفر به سوریه پناه برده‌اند. اتحادیه اروپا که شامل ۲۷کشور است، در تلاش است با یک صدا در این بحران صحبت کرده و از گسترش خشونت جلوگیری کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5f4a59c-f11f-43c0-98ff-fd04762cb30b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات