728 x 90

بن‌بست مذاکرات اتمی و برجام

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

طی روزهای گذشته مواضع و اقدامات طرفهای غربی و هم‌چنین رژیم نشان می‌دهد بحران مذاکرات اتمی و برجام بغرنج‌تر و حساستر شده است.

نشست جی۲۰ در شرایطی پایان یافت که سنگینی سایهٔ ابهام و بلاتکلیفی در رابطه با برجام و موضع رژیم آخوندی، بر آن سنگینی می‌کرد. طرفهای غربی می‌بینند ۴ماه است رژیم سر می‌دواند و هیچ چشم‌اندازی هم نشان نمی‌دهد. از این‌رو لحن طرفهای غربی تغییر کرده و حتی روسیه، متحد بین‌المللی آخوندها هم به مانورهای رژیم طعنه می‌زند.

بایدن پس از اعمال یک فقره تحریم علیه برنامهٔ پهپادی رژیم، به آخوندها هشدار داد آمریکا با تکیه به تمامی گزینها، پاسخ اقدامات رژیم را خواهد داد. آلمان، فرانسه و انگلستان همراه با آمریکا، در حاشیهٔ نشست جی۲۰ بیانیه‌ای صادر کرده و هشدار دادند اقدامات رژیم تنها در راستای ساختن بمب هسته‌ای معنا می‌دهد. آنها ضمن تأکید بر این‌که رژیم باید پای میز مذاکرات بیاید، تأکید کردند در مذاکرات علاوه بر موضوع هستهای، باید به سایر اقدامات مخرب رژیم هم پرداخته شود.

ساداتیان، سفیر پیشین رژیم در لندن هشدار داد: «در بیانیهٔ ۴کشور علیه نظام، مواضع آنها به هم نزدیک شده و این نزدیکی برای نظام خطرناک» است.

همزمان وزیر خارجهٔ آمریکا در مصاحبه با سی.ان.ان در پاسخ به احتمال استفاده از نیروی نظامی علیه رژیم، در یک تغییر لحن آشکار نسبت به چند ماه گذشته گفت: «همهٔ گزینه‌ها روی میز است»!

به موازات این اظهارات، بمب‌افکنهای استراتژیک آمریکا در خلیج‌فارس به پرواز در آمدند و در مانوری

به یک شهر فرضی حمله کردند؛ سنتکام هم در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ این مانور، هشداری است به رژیم ایران!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3122151-a07e-42ab-b921-38d6866186b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات