728 x 90

-

بیمارستان تکنولوژیک استراسبورگ

-

جراحی جدید با استفاده از سلولهای پایه
جراحی جدید با استفاده از سلولهای پایه
بخش جراحی بیمارستان تکنولوژیک استراسبورگ دارای اتاق کنترل خاص خود می‌باشد. از این‌جاست که کارشناسان فنی تصاویر مجازی را روی بیماران منطبق می‌کنند و جراحان را به‌طور دقیق راهنمایی می‌کنند. ۹سال پیش دایان استوتارد در یک تصادف رانندگی دچار آسیب‌دیدگی جدی در پای چپش شد. پزشکان به او گفتند پای او باید قطع شود، ولی وی اکنون با استفاده از تکنولوژی سلول پایه «استم سل» و روش جراحی جدید، می‌تواند پایش را حفظ کند. با استفاده از سلولهای پایه که از مغز استخوان پای دایان گرفته شده و به داخل استخوان آسیب دیده تزریق شده، پای او دارد رشد می‌کند. دایان استوتارد می‌گـوید: به‌ من توصیه شد که پایم را قطع کنند، ولی من حاضر نشدم و خواستم تا آخرین لحظه صبر کنم. الآن نیز خوشحالم که این کار را کردم چون سلولهای جدید دارند رشد می‌کنند و شانس به‌دست آوردن سلامتم را دوباره بازیافتم. جراحان از مغز استخوان او سلول پایه اسختراج کردند تا پای او را نجات دهند. آنها ابتدا تمام استخوانهای مرده را برداشته و سپس ترکیبی از سلولهای پایه و یک ماده ژلاتینی را به جای آن تزریق کردند. در عرض چند روز سلولها شروع به تولید استخوان سالم کردند.
دکتر عنان شتی گفت: ما موفق شدیم تمامی استخوانهای مرده را برداریم. ما هم‌چنین موفق شدیم از سلولهای پایه استفاده کنیم و رشد استخوانها را تسریع کنیم. من کاملاً مطمئن هستم که شکستگی او جوش خواهد خورد.

طرح پزشکان این است که استخوان حدود یک سانت در ماه رشد کند. دایان باید یک سال و نیم صبر کند تا پایش کاملاً خوب شود. هم دایان و هم دکتر او خوش‌بین هستند که او دوباره بتواند به‌طور طبیعی راه برود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1a683f4-9c33-45a9-b4b0-3b3da8e64911"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات