728 x 90

نامه‌نگاری آخوند روحانی به خامنه‌ای برای داغ کردن تنور انتخابات نمایشی

آخوند روحانی
آخوند روحانی

آخوند روحانی، رئیس‌جمهوری ارتجاع چهارشنبه ۵خرداد در حاشیه نشست هیات دولت از نامه‌نگاری با خامنه‌ای برای تجدیدنظر در سلاخی و حذف کاندیداهای نمایش انتخابات خبر داد.

وی گفت: «دیشب به (خامنه‌ای) نامه نوشتم که اگر ایشان می‌توانند درباره انتخابات کمک کنند و در نهایت هر طور ایشان صلاح بدانند. کاری که می‌توانستیم انجام بدهیم این نامه بود و صلاح با ایشان است».

روحانی ضمن با ابراز نگرانی از تحریم نمایش انتخابات رژیم آخوندی گفت: باید یک رقابت واقعی باشد تا انتخابات شکل بگیرد. رقابت جان انتخابات است و اگر این رقابت را از آن بگیرید، می‌شود یک انتخابات بی‌جان. صندوق آرا را ما نمی‌توانیم رها کنیم، این‌که صندوق آرا دیگر کارآیی ندارد، خیلی خطرناک است. اصل برای ما حفظ و امنیت نظام است، باید به این توجه کنیم.

 

روحانی با لگد زدن به شورای نگهبان گفت: من به وزارت کشور دستور دادم و بر اساس همان قانون عمل کرد. اگر نمی‌کرد دعوا و بلوا می‌شد. من نسبت به اصل ۱۱۳ حتماً متذکر هستم و اشکال دارم و این اصل را به شورای نگهبان می‌نویسم. آنها یک تفسیری دارند و می‌گویند نمی‌توانید به ما تذکر دهید.

تصمیمی که از طرف شورای نگهبان ما دیدیم و معلوم شد کی‌ها مد نظر هستند، دلمان می‌خواست افراد دیگری به فهرست کاندیداها اضافه شود. به خامنه‌ای هم نامه نوشتم که اگر بتواند کمک کند.

رئیس‌جمهور ارتجاع با طعنه به شورای نگهبان گفت: قرار است یک فرد رئیس‌جمهور شود، نه رئیس یک جناح! ملاک در انتخابات ریاست‌جمهوری تشخیص مردم باید باشد. همه چیز باید آماده شود که مردم به صحنه بیاید. نتیجهٔ انتخابات با این وضعیت حاصلش می‌شود امنیت برای نظام است.

آخوند روحانی گفت: خمینی همیشه توصیه می‌کرد به ما که میزان رأی ملت! است. مگه ما کی بودیم؟ ما یک طلبه بودیم، مردم ۲۲بهمن را به‌وجود آوردند.

مگر مردم ۹۸درصد به جمهوری اسلامی رأی ندادند؟ چرا این ۹۸درصد باید کم شود؟ چرا هر چه می‌گذرد آب می‌رود؟ چرا هی به اسلامی بودن، به‌عملکرد و... نفرات شک می‌کنیم؟

دلمان می‌خواست شورای نگهبان تصمیمی می‌گرفت که انتخابات واقعی را شکل دهد، دیروز به خامنه‌ای نامه نوشتم و از او خواستم در زمینهٔ تأیید صلاحیتها کمک کند. خود خامنه‌ای گفته مشارکت حداکثری

مشارکت حداکثری که همینطوری نمی‌شود! صدا و سیما هم برود هی مصاحبه بگیرد. اگر در انتخابات حضور کمرنگ باشد و مسائلی روشن نباشد آن وقت مصلحت و حیثیت نظام در جهان چگونه خواهد بود؟

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cea9c417-20a1-4cb6-9e0c-9c84f1926ba9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات