728 x 90

سوريه,

پیشرویهای ارتش آزادی سوریه و کنترل کامل جادهٴ درعا ـ قنیطره

-

عملیات ارتش آزادی سوریه در شرق حما-آرشیو
عملیات ارتش آزادی سوریه در شرق حما-آرشیو
ارتش آزادی سوریه اعلام کرد کنترل کامل جاده درعا - قنیطره در جنوب سوریه را بطول کامل به کنترل خود در آورد و به‌دلیل جنگی بودن منطقه، آن را مسدود کرده است. ارتش آزادی نفوذ خود را در تعدادی از یگانها و مراکز نظامی رژیم در این منطقه بسط و گسترش داد. مهمتر از هر چیزی برای ارتش آزادی، به غنیمت گرفتن سلاح و مهمات است که در عملیات آینده می‌تواند کمک موثری باشد.
تلویزیون العربیه گزارشی در مورد نیروهای ویژه ارتش آزادی سوریه و آموزشهای آنها پخش کرد العربیه گفت:
تکنولوژی جدید، خودش را به میدانهای نبرد در سوریه تحمیل کرد و ارتش آزادی سوریه را به سمت آموزش برای استفاده از برخی سلاحها و ادوات پیشرفته و تشکیل گردانهایی با تخصص ویژه برای هر کدام از این تکنولوژیها، سوق داده است تا بتواند آنها را در میدان نبرد و بر روی زمین به‌کار بگیرد.
در علوم نظامی، نفوذ و تهاجم گردانهای پیاده برای به‌دست آوردن یک هدف معین، امکان ندارد، الا وجود سلاح سنگین. در این رابطه ارتش آزادی نیز به سمت سازماندهی و هماهنگی از قبل، برای نبردهایی که با نیروهای رژیم سوریه انجام می‌دهد، پیش رفت.
در این چارچوب، یک گروه از افسران ارتش آزادی اقدام به تشکیل گروهها و گردانهای مختلفی نمودند که مإموریت مشخصی را در جریان نبرد داشته باشند. همان‌طور که در جریان عملیات «قادمون» در حومه شرقی حما به‌کار گرفته شد. این عملیات، سخت‌ترین از نوع خود در استان حما به‌شمار می‌آید. این گروهها عبارتند از گردان توپخانه، گردان پدافند هوایی، گردان ضد زره، گردان پیاده و گردان اطلاعات. در هر کدام از این گردانها، افسران با تجربه و متخصص کار می‌کنند. به‌عنوان مثال، گردان توپخانه، اقدام به گلوله‌باران مواضعی می‌کند که قرار است، گردان پیاده به آن تهاجم کند.
به گزارش تلویزیون الجزیره، آمار کسانی که روز شنبه بر اثر بشکه‌های انفجاری در حلب کشته شدند، به 115نفر رسید که در میان آنها کودکان نیز دیده می‌شوند. روز قبل هلیکوپترهای رژیم سوریه، مناطق مسکونی و یک بازار در شهر حلب را بمباران کردند.
استراتژی جدید رژیم سوریه، بمباران با بشکه‌های انفجاری است که برای سومین روز متوالی شهر داریا در حومه دمشق را هدف قرار داد. در این مدت 74 بشکه انفجاری به مناطق مسکونی شهر داریا فرود آمده و باعث انهدام کامل تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی این شهر شد.
دیده بان حقوق‌بشر سوریه مستقر در لندن، روز شنبه گزارش داد، با توجه به ماه خونین ژانویه، تعداد کشته شده‌های مردم سوریه به 136هزار نفر رسیده است. این سازمان گفت که ارقام واقعی خیلی بیشتر از این آمار است.
شورای امنیت ملل‌متحد هفته آینده قطعنامه‌یی را در مورد سوریه به بحث می‌گذارد. علت این موضوع، عدم اجازه رژیم سوریه به ورود کاروان کمکهای انسانی به شهر محاصره شده حمص و همچنین تعلل در تحویل مخازن سلاحهای شیمیایی می‌باشد.
وزرای خارجه آمریکا و ترکیه در حاشیه کنفرانس مونیخ، در ارتباط با بحران سوریه توافق کردند، فشار بر رژیم سوریه برای ارسال انبارهای سلاحهای شیمیایی خود به بندر لاذقیه را بیشتر کنند.
والری آموس رئیس کمکهای انسان‌دوستانه سازمان ملل، از نرسیدن کمکهای بشردوستانه به مردم عادی سوریه اظهار نگرانی شدیدی کرد و بان کی‌مون این وضعیت را شوکه‌آور توصیف کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce6fda2c-2866-4fc3-a855-5dd246841b0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات