728 x 90

اخبار خاورمیانه,اخبار لبنان,سوريه,

حزب المستقبل لبنان:‌ ورود حزب‌الله تروریست به سوریه تنها در خدمت رژیم ایران و اسد است

-

حزب المستقبل لبنان
حزب المستقبل لبنان
حزب المستقبل لبنان متعلق به سعد حریری نخست‌وزیر این کشور تأکید کرد که «ورود حزب‌الله تروریست به سوریه و شرکت در جنگی که منجر به کشته شدن شهروندان سوری می‌شود مشروعیت ندارد و تنها در خدمت تهران و رژیم اسد است».

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۲مرداد ۹۶ ضمن اعلام خبر فوق به‌نقل از بیانیه‌ این حزب افزود «هر چه‌قدر هم که انواع نامه‌های مکتوب و مصاحبه‌های تلویزیونی، معترضان را تهدید کند، از نظر ما شرکت حزب‌الله در سوریه هیچ مشروعیت ملی ندارد».
این حزب در بیانیه خود افزود حزب‌الله همه قوانین بین‌المللی و قوانین لبنان را با شرکت در قتل سوریها و همدستی با رژیم اسد نقض کرده است.

بیشتر بخوانید:‌
حزب المستقبل لبنان:‌ رژیم ایران در سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان از تروریسم استفاده می‌کند

حزب «المستقبل» لبنان به ریاست «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان با صدور بیانیه‌یی در محکومیت حمله تروریستی در حرم مکی به‌شدت به سیاستهای مداخله‌گرایانه و ویرانگر رژیم آخوندی در منطقه و کشورهای عربی حمله کرد و گفت این اقدام به‌دنبال بر هم زدن ثبات عربستان و کنار زدن نقش مهم آن در تمامی معادلات منطقه‌یی و بین‌المللی و در مقدمه آن مقابله با انواع تروریسم داعشی و ایرانی آن بود.

در بیانیه‌ این حزب که ۳تیر ۹۶منتشر شده است با اشاره به حادثه مکه آمده است:‌ بار دیگر شکست این توطئه تروریستی، به تروریستها ثابت کرد که بیت‌الله الحرام، خدایی دارد که از آن محافظت می‌کند، به‌ویژه اینکه این توطئه پست پس از تلاش حوثی‌ها برای بمباران قبله مسلمانان «مکه مکرمه» با موشکهای ایرانی صورت می‌گیرد که تلاشی برای روشن کردن آتش جنگ رژیم ایران علیه عربستان سعودی بود.

رژیم ایران پس از آن که از ابزار تروریسم برای خدمت به پروژه‌ ویرانگرش در سوریه، عراق، یمن، بحرین و لبنان استفاده کرده، اکنون در حال استفاده از همان ابزار در نبردش علیه عربستان سعودی است. ولی پروژه ایران در منطقه و در بین کشورهای عربی به‌دلیل سیاستهای قاطعانه‌ای که این پروژه را افشا کرده است طوری به درد و رنج افتاده است که به مرز دیوانگی و بازی در لبه پرتگاه رسیده است.

المستقبل در ادامه افزوده است: برای همه آشکار است که دشمنی رژیم ایران و دشمنی اسرائیل، دو روی یک سکه‌اند و عنوان آن «دشمنی با عرب‌ها» ست، این رژیم در مسئولیت مستقیم خود برای مصیبت‌های جهان عربی پس از مصیبت فلسطین بدتر از اسراییل عمل کرده است. به‌راستی چه تفاوتی میان کسی که فلسطین را اشغال کند و کسی که عراق، یمن و سوریه را اشغال می‌کند و به‌دنبال اشغال لبنان و بحرین هم است و در این کشورها بدترین نوع ترور و کشتار و کوچ اجباری را علیه زنان و کودکان و بزرگ و کوچک اعمال می‌کند، وجود دارد؟
آنچه جای تأسف دارد این است که برخی بر تخریب روابط لبنان با برادران عرب و در مقدمه آنها عربستان سعودی اصرار دارند و اینها در راستای زیباسازی نقش ایران است که لبنانی‌ها از آن جز بدبختی، جنگ، تخریب، اختلاف و تفرقه و جنگ‌افروزیهای ویرانگر داخلی ندیده‌اند؛ ما اطمینان کامل داریم لبنانی‌ها و در پیشاپیش آنها ما (المستقبل) اجازه نخواهند داد لبنان سکوی ایران برای هدف قرار دادن کشورهای عربی به‌خصوص عربستان باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc0dff8e-934b-4c7d-ae67-871e83d5e96b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات