728 x 90

اخبار سوريه,

گزارشی از آخرین وضعیت شهر حلب، شهر خون چکان سوریه

-

 -
-
جنایات جنگی رژیم اسد در حلب و کشتار مردم بیگناه هم‌چنان در کانون خبرها و توجهات بین‌المللی به‌ویژه در منطقه و کشورهای عربی و اسلامی است.

اورینت نیوز متعلق به اپوزیسیون سوریه روز چهارشنبه گزارش داد بمباران شهر حلب برای دومین هفته ادامه یافت.

بحران انسانی حلب که وجدان بشریت معاصر را جریحه‌دار کرده. با شنیدن سخنان کسانی که زیر بمباران بوده‌اند، ملموستر می‌شود:
دکتر اسامه ابو الیاس
 
دکتر ابوالیاس پزشک شهر حلب، و همکار پزشک شهید دکتر محمد وسیم معاذ که در بیمارستان قدس حلب در بمباران این بیمارستان که جهان را تکان داد کشته شد در گفتگویی با سی ان ان می‌گوید:‌ دکتر محمد وسیم معاذ متخصص بزرگی بود، او یک ارزش علمی بود. با وجود تمامی فرصتها و پیشنهادهایی که به وی داده شد که حلب را ترک کرده و در محل بهتری زندگی کند، اما او تصمیم گرفته بود کودکان را رها نکند و وظایف انسان‌دوستانه خود را با وجود تمامی سختیها انجام دهد.
پزشک شهید دکتر محمد وسیم معاذ
 
دکتر اسامه ابو الیاس با اشاره به حداکثر 30پزشک در حلب برای 250تا 300هزار نفر مردم منطقه آزاد شده می‌گوید: ما در حقیقت امیدمان را از دست داده‌ایم، اما ما مجبوریم که کارمان را انجام دهیم، اگر از شهر حلب دیدن کنید ترکیبی از ساختمانهای ویران شده، خون و اجزای بدن انسانها را می‌بینید، این چیزی است که اکنون حلب شبیه آن است.

دکتر اسامه در ادامه این گفتگو می‌گوید:‌ واقعیت امر این است که آنچه در حلب در جریان است، کمتر از فاجعه نیست و تمام جهان تنها نظاره‌گر است، تمامی کشورها می‌بینند در حلب چه می‌گذرد، همه می‌دانند و خونریزی و تکه‌پاره شدن اطفال را به چشم خود می‌بینند، مردم عمق درد انسانی را که مردم حلب تحمل می‌کنند را می‌بینند ولی هیچ‌کس دستی برای کمک، به سوی این شهروندان مظلوم این شهر، دراز نمی‌کند.

جهان با سکوتش در برابر جنایات و درد و رنجی که مردم بی‌گناه متحمل می‌شوند، به این رژیم جنایتکار کمک کرده است.

پیام دکتر اسامه که قصد دارد به حلب بازگردد این است تلاش کنید هر کاری می‌توانید انجام دهید تا که حلب به‌عنوان شرمی بر وجدان بشریت باقی نماند.

تلویزیون کانال 4 خبری انگلستان تصاویری از بیمارستان القدس حلب لحظاتی قبل از بمباران آن را منتشر کرد. در این تصاویر کوتاه دکتر محمد و سیم معاذ، آخرین متخصص اطفال در حلب لحظاتی قبل از جان باختن دیده می‌شود.

خبرگزاری فرانسه بعد از جان‌باختن آخرین پزشک اطفال حلب طی گزارشی درباره او نوشت: در شهر حلب که بر اثر جنگ ویران شده، دکتر محمد وسیم معاذ، قبل از این‌که مرگ به‌سراغ خودش بیاید، مأموریتش را نجات جان کودکان تعیین کرده بود... . او فرد شوخ‌طبعی بود... فقط از گودی چشمانش می‌شد خستگی عظیم کسی را دید که هر روز، بی‌وقفه در تلاش بود تا کودکان بیمار و مجروح بر اثر بمبارانهای رژیم (اسد) در مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در حلب را نجات بدهد.

یکی دیگر از این تصاویر تکان دهنده، تصویر کودکی است که خانواده‌اش در بمبارانهای حلب تکه پاره شده‌اند بر سر جسد برادرش فریاد می‌زند.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be9cbc9a-aa7e-4e62-8c1b-8bea8481cf7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات