728 x 90

ورود ناو جنگی دونکن انگلستان به خلیج‌فارس

ورود ناو جنگی دونکن انگلستان به خلیج‌فارس
ورود ناو جنگی دونکن انگلستان به خلیج‌فارس

یک ناو جنگی انگلستان به اسم «دونکن» امروز یکشنبه ۶مرداد۹۸ وارد خلیج‌فارس شد تا با پیوستن به ناو«مونتروز» (Montrose) امنیت کشتی‌های انگلیسی که از خلیج‌فارس عبور می‌کنند را تأمین کند.

بن والاس (Ben Wallace) وزیر دفاع انگلستان ضمن اعلام این خبر گفت تا زمان پیدا شدن یک راه‌حل دیپلماتیک برای تأمین دوباره امنیت در این آبراه، نیروی دریایی انگلستان به اسکورت کشتی‌هایش در تنگه هرمز ادامه می‌دهد.

سخنگوی دولت انگلستان روز دوم مرداد گفت به نیروی دریایی انگلستان این مأموریت ابلاغ شده که از کشتی‌هایی که با پرچم انگلستان از تنگه هرمز عبور می‌کنند چه به‌صورت انفرادی و چه به‌صورت جمعی حفاظت کند. این سخنگو گفت: آزادی دریانوردی شرط حیاتی برای تجارت بین‌المللی و اقتصاد جهانی است و ما هر چه در توان داریم برای دفاع از آن به کار خواهیم گرفت.

اداره حمل‌ و نقل انگلستان از کشتی‌های این کشور خواسته است اطلاعات سفر خود را از قبل به دولت اعلام کرده تا حفاظت آنها تأمین شود. به‌گفته منابع خبری روزانه بین ۱۵تا ۳۰کشتی انگلیسی در خلیج‌فارس رفت و آمد دارند و روزانه ۳فروند کشتی انگلیسی از تنگه هرمز عبور می‌کنند.

خبرگزاری رویترز این اعلام را تغییر سیاست انگلستان ارزیابی کرد چرا که پیش از این جرمی‌ هانت وزیر خارجه پیشین انگلستان اعلام کرده بود این کشور منابع نظامی کافی برای حفاظت از کشتی‌های انگلستان در خلیج‌فارس را ندارد.

 

وزیر دفاع جدید آلمان روز ۴مرداد گفت امکان شرکت آلمان در ائتلاف نظامی اروپایی برای حفاظت از کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز وجود دارد.

 در همین رابطه دولت فرانسه گفت اروپا در حال هماهنگ کردن تلاش‌ها و امکانات برای تقویت امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس است.

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه در گفتگو با نشریه منطقه‌ای «اِست رپوبلیکن» Est Républicain  با اعلام این مطلب تصریح کرد: «پاریس، لندن و برلین در تدارک هماهنگ کردن امکانات و تبادل اطلاعات برای تقویت امنیت دریایی در خلیج‌فارس هستند بدون آن که در این طرح نیازی به استقرار امکانات نظامی مضاعف در منطقه باشد.

 

همچنین در پی فراخوان آمریکا برای ایجاد ائتلافی بین‌المللی به‌منظور حفاظت از آزادی دریانوردی در آبهای منطقه خاورمیانه به‌ویژه در تنگه‌های هرمز و باب المندب، دولت کره جنوبی تصمیم گرفت یک ناو جنگی خود را در راستای ائتلاف بین‌المللی پاسداری از کشتیرانی به تنگه هرمز اعزام کند.

در همین زمینه هند نیز برای محافظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های خود دو کشتی جنگی را به آبهای منطقه خلیج‌فارس اعزام کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcbd5066-8d0d-40b1-8d33-85951fda830b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات