728 x 90

جهان اخبار اقتصادی,اخبار اروپا,

نخست وزیر یونان: برای خروج از بحران پیشنهادی واقع‌بینانه داده‌ایم

-

الکسی سیپراس نخست وزیر یونان
الکسی سیپراس نخست وزیر یونان
پس از برگزاری اجلاس فوق‌العاده مقامهای ارشد اروپایی بر سر بحران مالی یونان که در برلین و در غیاب نماینده‌یی از این کشور برگزار شد، آلکسی سیپراس، نخست‌وزیر یونان، از ارائه پیشنهادی «واقع گرایانه» برای حل این بحران خبر داد.
سیپراس گفت: «امتیازاتی داده‌ایم زیرا یک توافق، امتیازدهی هم می‌طلبد. می‌دانیم دادن این امتیازات دشوار است اما یک پیشنهاد واقع‌بینانه برای خروج یونان از بحران ارائه کرده‌ایم».
مذاکرات حساسی بر سر نحوه بازپرداخت بدهیهای سنگین آتن، میان یونان و بستانکارانش در جریان است. سران اروپایی، شامل آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول و ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا، در پایتخت آلمان گردهم آمدند تا بر سر بحران بدهیهای یونان به گفتگو بنشینند.
نشست برلین سه ساعت به طول انجامید. شرکت کنندگان در پایان این نشست از نیاز به تلاش بیشتر برای یافتن راه‌حلی برای بحران یونان سخن گفتند.
اروپا برای آزادسازی آخرین بخش از کمک ۲۴۰ میلیارد یورویی به یونان، خواستار اتخاذ تدابیر اقتصادی ویژه از جانب این کشور است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcba334a-dba2-4602-bcda-4db2d780fd90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات