728 x 90

فرانس ۲۴: در فرانسه آنچه را که در ایران می‌گذرد چگونه می‌بینند؟

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

‌فیلیپ مور شیوغوله روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی فرانسوی روز جمعه ۹دی در گفتگو با فرانس ۲۴ و در رابطه با وضعیت رژیم ایران درپی تحولات اخیر گفت: اولین نکته تکاندهنده این است که هیچ کسی در حمایت از ایران اظهارنظر نمی‌کند.

وی افزود: ما دیگر شاهد کسانی که حامی رژیم باشند نیستیم. ما رژیم ایران را می‌بینیم که تا کجا ریاکار است شما اخباری را که تظاهرات کنندگان مورد تجاوز نیروهای پلیس قرار گرفته‌اند را می‌شنوید که توسط همه سازمانهای ان جی او گزارش‌شده است، شما نمی‌توانید این کار را تحت عنوان مذهب انجام دهید. ما این را در سایر کشورها و رژیمها دیده‌ایم، داعش این کار را بسیار انجام داده است ولی در مورد ایران بسیار شوکه‌کننده است زیرا ما فکر می‌کردیم رژیم ایران  از مشروعیت برخوردار است ولی نه به این شکل...

این روزنامه‌نگار فرانسوی در ادامه به واقعیت برخاسته از حرکت‌های اعتراضی در ایران اشاره کرد و گفت: کل غرب و کل جامعه مطبوعاتی و همه اکنون علیه (رژیم) ایران هستند و این لحظه‌ایست که فرانسه ممکن است بتواند کاری انجام دهد. ممکن است اگر که به اندازه کافی شجاع باشیم تا بواقع علیه رژیم کنونی فشار بیاوریم و در تغییر رژیم تأثیر گذار باشیم.
فیلیپ مور شیوغوله در پاسخ به این سؤال که چگونه؟ گفت: ما با رژیم ایران رابطه‌هایی داریم اساساً این رژیم و افراد آن به‌خاطر ما سرپا می‌باشند، به‌خاطر حمایتهای اقتصادی سیاسی ماست که آنها سرپا مانده‌اند، ما شاید این کار را (مخالفت را) پشت صحنه انجام دهیم ولی ما از رژیم ایران قطع نکرده‌ایم.

خبرنگار تایم وی ویانت والت: فکر می‌کنم در نقطه‌ای فرانسه در کنار سایرین قرار است بگوید که دیگر بس است! ما باید چهره‌هایی را که به‌طور مؤثر بتوانند یک تغییر واقعی ایجاد کنند را پیدا کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b119af68-94cf-473c-a0ab-c692ddc23c6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات