728 x 90

بیستمین روز دادگاه استیناف سوئد - رسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری - استکهلم - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

دادگاه دژخیم حمید نوری
دادگاه دژخیم حمید نوری

بیستمین روز دادگاه استیناف سوئد - رسیدگی به جنایات دژخیم حمید نوری - استکهلم - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

آخرین دفاعیات وکلای رژیم برای دژخیم حمید نوری

تلاش مفتضحانه برای در بردن دژخیم از مجازات؛ انکار قتل‌عام زندانیان سیاسی، انکار حکم خمینی برای قتل‌عام مجاهدین سر موضع، عدم وجود دلیل بر شرکت مستقیم دژخیم در اعدام زندانیان و تلاش برای زیر سؤال بردن صلاحیت دادگاه.

پاسخهای کنت لوئیس وکیل مجاهدین به توجیهات مضحک وکیل رژیم: شما حقایق مسلم و اسناد متقن که بارها در این دادگاه مطرح شده است را انکار می‌کنید. رسانه‌های رژیم از جمله تسنیم وجود حکم خمینی و متن آنرا تأیید کرده‌اند، رئیس‌جمهور کنونی رژیم تصریح کرده است که اعدامهای ۶۷ را بنا به فرمان خمینی انجام شده است. اصغر مهدیزاده در شهادت خود تأکید کرد حمید نوری را شخصاً در سالن اعدام دیده است.

قاضی دادگاه درخواست وکلای رژیم برای آزادی دژخیم تا زمان صدور حکم دادگاه استیناف را رد کرد.

قاضی:

در ادامه دادگاه استیناف محاکمه دژخیم حمید نوری که روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان برگزار شد وکلای مدافع دژخیم حمید نوری طی دو روز با بیان انبوهی لاطائلات تحت عنوان آخرین دفاع تلاش کردند دژخیم را از مجازات در ببرند.

آنها تأکید کردند که جنگی بین مجاهدین و رژیم وجود نداشته است. آنچه بوده است نه جنگ بلکه اقدامات تروریستی از سوی مجاهدین بوده است. بنابراین جنایت جنگی یا جنایت علیه قوانین بین‌المللی چه در چارچوب منازعه مسلحانه بین‌المللی و چه در چارچوب منازعه مسلحانه غیربین‌المللی موضوعیت ندارد در همین راستا آنها ناگزیر تبلیغات دیوانه‌وار رژیم آخوندی در چهار دهه گذشته مبنی بر وابستگی مجاهدین به عراق و دریافت پول و امکانات از آنها را بر باد دادند و بر استقلال همه‌جانبه مجاهدین از عراق گواهی دادند.

وکلای رژیم به‌طرز مسخره‌ای ادعا کردند چون دادستانها نتوانستند نشان بدهند که حمید نوری شخصاً جان کسی را گرفته بنابراین مجرم نیست و حضور او در راهروی مرگ و بردن زندانیان نزد کمیته مرگ یا سالن مرگ دلیل بر مجرم بودن او نیست. آنها گفتند مگر ما می‌توانیم نگهبانهای همه زندانهای دنیا را محاکمه کنیم!

وکلای دژخیم هم‌چنین تلاش زیادی بخرج دادند تا اصل فتوای خمینی برای قتل‌عام مجاهدین را زیر علامت سؤال ببرند و مدعی شدند که اصلاً چنین حکم و یا فتوایی وجود نداشته و آنچه که منتشر شده ساختگی است و قابل استناد نیست.

وکلای دژخیم هم‌چنین تلاش زیادی کردند تا از یکطرف قتل‌عام را منکر و از طرف دیگر کمیته مرگ را به‌عنوان کمیته عفو معرفی کنند علاوه بر این وکلای دژخیم تلاش زیادی کردند تا تحت عنوان شرایط جنگی، سرکوب و کشتار مجاهدین را طبیعی جلوه بدهند.

در جریان این دادگاه وکلای دژخیم خواستار لغو بازادشت حمید نوری و آزادی وی تا زمان صدور حکم دادگاه استیناف شدند که دادگاه این درخواست را رد کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee35c5b0-a864-43b4-a459-8a721c6a2653"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات